• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
پنج شنبه 26 خرداد 1401
کد مطلب : 163502
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/kRyVJ
+
-

کوتاه از حادثه/قتل مرد نقاش در کمپ ترک اعتیاد غیرمجاز

کوتاه از حادثه/قتل مرد نقاش در کمپ ترک اعتیاد غیرمجاز

تحقیقات در پرونده مرگ اسرار آمیز مرد معتاد در کمپ ترک اعتیاد غیرمجاز به بازداشت 3نفر از کارکنان کمپ منجر شد و آنها اعتراف کردند که قصد تنبیه مرد معتاد را داشتند اما او جان باخت.
به گزارش همشهری، ‌ساعت 6عصر سه‌شنبه به بازپرس جنایی پایتخت خبر رسید که مردی 36ساله به طرز مرموزی در یکی از بیمارستان‌های تهران جان باخته است. در این شرایط تیمی از مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران راهی بیمارستان شدند و با انجام تحقیقات معلوم شد که متوفی نقاش ساختمان بوده که علت فوت وی هنوز مشخص نیست. اما آثار کبودی روی سر و صورت وی وجود داشت که نشان از درگیری و ضرب و شتم او قبل از فوتش را می‌داد.در ادامه تحقیقات مشخص شد که وی معتاد به کوکائین بوده و برای ترک به کمپ ترک اعتیاد منتقل شده بود اما 24ساعت پس از بستری شدن حالش بد شده و درحالی‌که از هوش رفته وزخمی شده بود به بیمارستان انتقال یافت که به‌رغم تلاش پزشکان جانش را از دست داد. پس از آنکه حقیقت مشخص شد، ‌3نفر از کارکنان کمپ با دستور بازپرس جنایی تهران بازداشت شدند. یکی از آنها گفت: متوفی 24ساعت قبل از آنکه حالش بد شود به کمپ ترک اعتیاد منتقل شده بود. او معتاد به کوکائین بود که به‌دلیل نرسیدن مواد، ‌عصبانی شده و فحاشی می‌کرد. سعی کردیم او را آرام کنیم اما فایده‌ای نداشت و او واقعا قصد اذیت کردن ما را داشت. همین موجب شد تا به‌شدت عصبانی شویم و او را تنبیه کنیم اما قصد کشتن او را نداشتیم.
براساس این گزارش، این 3نفر بازداشت شدند و برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.حال آنکه با انجام بررسی‌ها معلوم شد که کمپ، غیرمجاز بوده و مجوز‌های قانونی نیز نداشته است که تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

قربانیان انفجار نوسود 5نفر شدند
به‌دنبال انفجار گاز شهری در خانه‌ای 3طبقه در بخش نوسود شهرستان پاوه در استان کرمانشاه که هفته گذشته رخ داد، آمار قربانیان این حادثه به 5نفر افزایش یافت.
به گزارش همشهری، حدود ساعت 8:30 صبح پنجشنبه، صدای انفجاری مهیب ساکنان بخش نوسود شهرستان پاوه را به وحشت انداخت. انفجار به‌دلیل نشت گاز در این ساختمان رخ داده و شدت آن به حدی بود که خانه‌ای 3طبقه را ویران کرد. با کمک امدادگران و همسایه‌ها در همان لحظات اولیه، 6نفر که زیر آوار مدفون بودند بیرون کشیده شدند اما 2نفر از این افراد که زنی جوان به نام دریا و پسر خردسالش به نام روبین بودند، جان باخته بودند. به‌گفته شاهدان و مجروحان، در زمان حادثه 8نفر در این ساختمان 3طبقه حضور داشتند که جست‌وجو برای نجات 2فرد باقیمانده ادامه یافت و درنهایت پیکر نیمه‌جان پنجمین مجروح نیز از زیرآوار بیرون کشیده و با بالگرد به بیمارستان منتقل شد اما امدادگران وقتی به آخرین فرد گرفتار زیر آوار رسیدند که وی جانی در بدن نداشت و به این ترتیب آمار قربانیان این حادثه به 3نفر رسید. با اعزام مجروحان به بیمارستان، تلاش برای نجات آنها آغاز شد اما متأسفانه 2نفر دیگر از مجروحان نیز جانشان را از دست دادند تا شمار قربانیان این حادثه به 5نفر افزایش یابد.
به‌گفته اردشیر رستمی، فرماندار شهرستان مرزی پاوه، یکی از قربانیان تازه مهوش فتاحی، مادر این خانواده بود که براثر شدت جراحات در بیمارستان شهیدمطهری تهران جان خود را از دست داد. روز دوشنبه ۲۳خرداد هم یکی دیگر از مصدومان این حادثه که ۱۶سال سن داشت در بیمارستان جان باخت.
وی افزود: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پاوه برای بررسی علل وقوع حادثه پرونده قضایی و هیأت کارشناسی تشکیل داده و پس از تعیین و مشخص‌شدن عوامل دخیل در وقوع این حادثه، با مقصران قاطعانه برخورد می‌شود.

2کیفرخواست برای قاتل مخوف 
پرونده جوانی که 4نگهبان را در شهریار با شلیک گلوله به قتل رسانده و یک روز بعد در خیابان طالقانی 4نفر از مأموران پلیس را نیز با شلیک گلوله مجروح کرده بود، با صدور کیفرخواست به اتهام محاربه و قتل عمد به دادگاه فرستاده شد. به گزارش همشهری، علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب تهران در این‌باره گفت: با تکمیل روند تحقیقات قضایی در دادسرای تهران، قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست متهم صادر شد.
دادستان تهران ادامه داد:‌ این فرد یک روز قبل از تیراندازی به‌سوی مأموران در خیابان طالقانی، 4نفر را با سلاح گرم در شهرستان شهریار به قتل رسانده و 2نفر را مجروح کرده بود که با توجه به اینکه اقدام وی موجب رعب و وحشت و اخلال در نظم عمومی شده است، دادسرای جنایی تهران به سرعت پرونده را مورد رسیدگی قرار داد. صالحی در ادامه گفت: با توجه به مفاد کیفرخواست، این متهم درخصوص تجرید و استفاده از سلاح گرم و تیراندازی که منجر به ایجاد رعب و وحشت در میان مردم شده است، به اتهام محاربه و افساد فی‌الارض در دادگاه انقلاب تهران محاکمه خواهد شد. همچنین برای متهم درخصوص مباشرت در ارتکاب 4فقره قتل عمدی، شروع به قتل مأموران انتظامی و شهروندان و حمل و نگهداری سلاح گرم و مهمات غیرمجاز نیز کیفرخواست دومی صادر شده است که به‌زودی در «دادگاه کیفری یک تهران» به این اتهامات وی رسیدگی خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید