• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 26 خرداد 1401
کد مطلب : 163501
+
-

سرنوشت 6 قاتل پای چوبه دار

سحرگاه دیروز 6محکوم به قصاص پای چوبه دار رفتند که 4نفر از آنها به دار مجازات آویخته شدند و 2نفرشان از اولیای دم مهلت گرفته و به زندان بازگشتند.
به گزارش همشهری، نخستین قاتلی که قصاص شد، جوانی بود که 27مهر سال98 جان رقیب عشقی خود را گرفته بود. او مدتی پس از جنایت وقتی خود را تسلیم پلیس کرد گفت:  قصد کشتن مقتول را نداشتم چرا که او دوست قدیمی و بچه محل ما بود اما یک ماهی می‌شد که برای دختر مورد علاقه‌ام مزاحمت ایجاد می‌کرد. شقایق به او جواب منفی داده بود اما دست‌بردار نبود. از دستش ناراحت بودم. با او قرار گذاشتم تا سر این موضوع حرف بزنیم اما ناخواسته قاتل او شدم. متهم به قتل پس از محاکمه در شعبه چهارم دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد و پس از تایید حکم سحرگاه چهارشنبه در زندان رجایی شهر قصاص شد. دومین فردی که قصاص شد، پسری جوان بود که سی‌ام خرداد سال97 با شلیک گلوله پدر و مادرش را به قتل رساند. وی در اعترافات خود گفته بود: اعتیاد به مواد‌مخدر زندگی‌ام را تباه کرد تا جایی که همسرم طلاق گرفت و به همراه دخترم مرا ترک کرد. پس از آن به خانه پدری‌ام برگشتم تا اینکه روز حادثه پدرم پیام داد که  «دیگر خسته‌ام کردی. بهتره از اینجا بری».  پیامش را که خواندم عصبی شدم و برای اینکه آرام‌تر شوم مواد مصرف کردم. اما پدرم رسید و با دیدن من عصبانی شد و با هم درگیر شدیم و با اسلحه‌ای که 2 ماه پیش از دوستم گرفته بودم به او شلیک کردم. همان موقع مادرم آمد که او را هم به قتل رساندم. متهم با اصرار سایر اولیای دم به قصاص محکوم و چهارشنبه به دار مجازات آویخته شد.
 سومین قاتلی که سحرگاه دیروز پای چوبه دار رفت و قصاص شد مردی بود که 12خرداد سال98 در درگیری با ضربات چاقو جان فردی را گرفته بود. دلیل درگیری آنها فقط چشم تو چشم شدن بود که در نهایت قاتل در این درگیری جان مقتول را گرفت و پس از محکومیت به قصاص، به دار آویخته شد. چهارمین فردی که نامش در لیست افراد اعدامی قرار داشت، ‌جوانی بود که در یکی از روز‌های تیر سال98 در درگیری دوستش را به قتل رساند. درگیری آنها بر سر اختلافات قبلی و در یکی از پارک‌های تهران رخ داد که منجر به جنایت شد. اما پنجمین فردی که قرار بود قصاص شود 18آبان سال84 همسرش را که با او اختلاف داشت به قتل رسانده بود و دیروز پای چوبه دار رفت که در آخرین لحظات موفق شد از اولیای دم مهلت بگیرد و به زندان برگردد.
ششمین و آخرین فردی که نامش در فهرست اعدامی‌های دیروز بود، ‌مردی بود که 14سال قبل یک موتورسوار را زیر گرفته و باعث قتل وی شده بود. عامل جنایت راننده کامیون بود که حوالی میدان آزادی یک موتور سوار جلوی ماشین وی پیچیده و همین مسئله شروع درگیری میان آنها بود. پس از آن راننده کامیون به تعقیب موتورسوار پرداخت و در چهارراه بعدی او را عمدا زیر گرفت و به قتل رساند. او بعد از دستگیری مدعی بود که عمدا مرتکب قتل نشده است و موتورسوار اتفاقی زیر چرخ‌های کامیون رفته است. مرد محکوم به قصاص، دیروز پای چوبه دار با التماس از اولیای دم خواست تا حکم را اجرا نکنند که در واپسین لحظات دل اولیای دم به رحم آمد و با اجرا نکردن حکم و تعیین شرط، به قاتل مهلت دادند که او با خوشحالی به زندان بازگشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید