• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 25 خرداد 1401
کد مطلب : 163381
+
-

با مردم/صدها هکتار زمین کشاورزی در بناب نیازمند بهسازی است

چند سال قبل در حادثه‌ای شبیه آنچه در گروه صنعتی شیشه کاوه فیروزآباد رخ داده در بناب رخ داد و ترکیدن لاگون‌های شیمیایی باعث نابودی صدها هکتار از زمین‌های حاصلخیز بناب شد. قرار شد با اقدامات علمی و اصولی آن زمین‌ها احیا شود که متأسفانه این کار انجام نشد و زمین‌ها اول به محیط‌زیست واگذار شد و اکنون مدت‌هاست به حال خود رها شده است و وعده بهسازی آنها عملی نشد. از مسئولان تقاضا می‌شود برای کشت و زرع در آن زمین‌ها برنامه‌ریزی کنند.
خلیلی از بناب

تأثیر قطعی معدل در کنکور عادلانه نیست
به‌نظر می‌رسد تأثیر قطعی معدل در کنکور عادلانه نیست و جا دارد کارشناسان ابعاد مختلف این موضوع را بررسی کنند. چه بسا بررسی مجدد این مصوبه توسط کارشناسان باعث لغو مصوبه شود. لطفا صدایمان را به گوش مسئولان آموزش عالی برسانید.
خاموشی از تهران 

راه‌آهن میانه- اردبیل چه زمانی بهره‌برداری می‌شود
اکنون مدت‌هاست راه‌آهن میانه -اردبیل تقریبا تکمیل شده اما نمی‌دانیم چرا مورد بهره‌برداری قرار نمی‌گیرد. لطفا مسئولان در این خصوص اطلاع‌رسانی کنند.
رحیمی از اردبیل

چه ساعت از خانه خارج شوم که 6.30سرکار باشم
به‌تازگی اعلام شده که آغازساعت کاری ادارات دولتی از 6:30صبح است. به‌نظر می‌رسد که این تصمیم کارشناسی نشده است. چون بسیاری از کارکنان ادارات از حومه شهر تهران و حتی شهرهای مجاور در محل کار حاضر می‌شوند. واقعا با این حجم از ترافیک و کمبود وسایل حمل‌ونقل عمومی ما باید چه ساعتی از خانه خارج شویم تا بتوانیم به موقع و سروقت در محل کارمان باشیم؟
هدایتی از ورامین

پیامک
بهزیستی به توان‌یابان بیشتر توجه کند
افراد توان‌یاب و کم‌توان جدای از هزینه‌های معمولی زندگی که همه آدم‌ها دارند نیازهای ویژه‌ای دارند که تأمین آنها در این شرایط اقتصادی بسیار بسیار دشوار شده است. به‌عنوان کسی که روتین از پوشک بزرگسال استفاده می‌کنم، هزینه تعمیر ویلچر دارم، نیازمند واکر هستم و داروهای خاصی مصرف می‌کنم، واقعا دیگر نمی‌دانم چگونه به زندگی ادامه دهم. اگر کمک‌های خیرین نباشد واقعا تکلیف امثال من چیست؟
محمد از تهران 

دور دور در جاده کلاته زاهدان ممنوع شود
متأسفانه سال‌هاست جاده کلاته در شهر زاهدان محل دور دور کردن عده‌ای از جوانان و اراذل و اوباش شده و همواره حوادثی رقم زده که بعضا مرگبار بوده است. از مسئولان انتظامی تقاضا داریم جلوی دور دور کردن در این جاده را با هر قانون و روشی که می‌دانند بگیرند تا امنیت خانواده‌ها و مسافران عبوری این مسیر تأمین شود و هر از گاهی خانواده‌ای عزیزی را در این جاده در تصادف و حادثه از دست ندهد.
زهتابی از زاهدان

مجوز پزشک و داروخانه به خیابان نواب رشت ندهند
در کلانشهر رشت یک خیابان نسبتا کم عرضی وجود دارد به نام خیابان نواب که شاید 50درصد پزشکان رشت در این خیابان کوچک مطب دارند.به‌دنبال آن ده‌ها داروخانه و فروشگاه‌های فروش لوازم طبی در خیابان هست به‌گونه‌ای که خیابان شبیه بیمارستان است. شب‌ها این خیابان پر از انسان و ماشین است و جا دارد شهرداری دیگر مجوزی برای این مشاغل به خیابان نواب رشت ندهد و سعی کند پزشکان را به دیگر نقاط شهر کوچ دهد تا همه شهر از عدالت بهداشتی و درمانی برخوردار شوند و از ترافیک دائمی این خیابان کاسته شود. همچنین پارک کردن در این خیابان کلا ممنوع شود تا از حالت قفل بودن درآید.
محمدرضا خانقاهی از رشت

پیام
گرانی‌ها و مالیات، بازاریان بوشهر را نگران کرده است
بعد از کرونا و نیز به‌دنبال وضعیت اقتصادی فعلی کسب‌وکارها بسیار کساد است و اگر کسی مالک نباشد و قرار باشد اجاره بدهد واقعا نمی‌تواند روی پا بایستد و به فعالیت تجاری ادامه دهد. در این شرایط بغرنج رقم‌های مالیات بازاریان را شگفت‌زده کرده و دیگر فرقی بین مالک و مستأجر نیست. چطور من که مالیات مغازه‌ام آخرین بار 5میلیون بوده باید بتوانم 80میلیون بپردازم درحالی‌که یک صدم قبل کاسبی ندارم و هزینه‌های زندگی‌ام چند برابر شده است. من فقط به فکرم که کاسبی‌ام را جمع کنم زیرا با این وضع نمی‌توانم ادامه دهم. مسئولان صدای ما را بشنوند.
اعلایی از بوشهر
 
نصب کپسول آتش‌نشانی در خودروها اجباری شود
کپسول آتش‌نشانی وسیله‌ای ایمنی برای مهارآتش است که می‌تواند از پیشرفت حوادث ناگوار در خودروها جلوگیری کند بنابراین ضروری‌است قانونی مصوب شود که براساس آن نصب کپسول‌ها در وسایل نقلیه اجباری شود تا به واسطه آن بتوان امنیت خاطر و ایمنی بیشتری فراهم کرد.
سلمان‌زاده از تهران 

معادن شن و ماسه بلای جان روستای خمس شده‌اند
روستای خمس از شهرستان خلخال، مدت‌هاست که درگیر عوارض ناشی از بهره‌برداری معادن شن و ماسه است. این روستا 1000نفر سکنه دارد و 4معدن شن و ماسه در آن بهره‌برداری می‌شود که هم هوای روستا را آلوده کرده و هم موجب بیماری دام‌ها و از بین رفتن درخت‌ها شده است. از مسئولان درخواست داریم تا با توقف کار این معادن آرامش و سلامتی را به روستا برگردانند.
یکی از اهالی روستای خمس

این خبر را به اشتراک بگذارید