• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 25 خرداد 1401
کد مطلب : 163364
+
-

بازارها/ بازار لوازم خانگی کشش افزایش قیمت ندارد

بازار لوازم خانگی کشش افزایش قیمت ندارد
دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران از درخواست افزایش قیمت لوازم خانگی از سازمان حمایت خبر داد و گفت که بازار کشش افزایش قیمت ندارد و تولیدکنندگان هم از افزایش قیمت استقبال نمی‌کنند، اما باید توان ادامه فعالیت هم داشته باشند. عباس هاشمی افزود: در بازار لوازم خانگی شاهد رکود هستیم و فروشندگان برخی کالاهای خود را به‌طور مدت‌دار می‌فروشند. در اصل واحدها هم از افزایش قیمت استقبال نمی‌کنند، چرا که بازار کشش ندارد.

    سیمان دوباره اوج گرفت
محدودیت‌های ایجاد شده برای برق کارخانه‌های فولاد و سیمان منجر به گران شدن این کالاها در بازار شده؛ به‌نحوی که قیمت سیمان در خرده فروشی‌ها از حدود پاکتی ۵۰ هزار تومان به ۶۵ هزار تومان و در مناطقی تا ۹۰ هزار تومان رسیده است. عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان، گفت: نصف شدن میزان برق تخصیصی به تولیدکنندگان برای امسال، سبب خواهد شد که کارخانه‌های سیمان نتوانند تولید خود را ادامه دهند و تولید کلینکر آنها که برای فعالیت کوره نیاز به برق دارد، متوقف خواهد شد.

    مرغداران رغبتی برای جوجه‌ریزی ندارند
رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی گفت: در ماه 130میلیون جوجه تولید و وارد سالن‌های تولیدی می‌شود و در سال حدود 2میلیون و 300هزار تن مرغ گوشتی تولید‌ اما روزانه حجم تولید کمتر می‌شود. محمد یوسفی افزود: مرغ 60هزار تومان کیلویی 45هزار تومان، جوجه یک روزه 10هزار تومانی 3هزار تومان و تخم‌مرغ کیلویی 40تومان به کیلویی 30تومان عرضه می‌شود؛ وقتی این اقلام زیر قیمت تمام‌شده در بازار عرضه می‌شوند طبیعی است که تولیدکنندگان انگیزه‌ای برای ادامه
روند تولید نداشته باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید