• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 24 خرداد 1401
کد مطلب : 163262
+
-

گرینویچ/صنعت چرم ماهی مهاجم


فلوریدا: بشر به‌عنوان تنها موجود زنده‌ای که تصور می‌کند باید کنترل محیط‌زیست را در دست بگیرد و به‌عنوان تنها موجود زنده‌ای که برای محیط‌زیست آسیب‌زا بوده است حالا قصد دارد در آمریکا با به راه انداختن صنعت چرم ماهی، شمار یکی از آبزیان شکارچی آبزیان دیگر را کاهش دهد؛ آن هم با هدف کنترل شمار گونه‌های مفید برای طبیعت. نام این ماهی مهاجم خروس ماهی Lionfish است. نتیجه تحقیقات نشان می‌دهد که طی سال‌های گذشته موجب انقراض بسیاری از گونه‌های دیگر شده است (البته باز هم به‌دلیل بر هم زدن چرخه طبیعت به‌دست انسان و بالا رفتن شمار آنها) و حالا قرار است انسان پوست این‌گونه مزاحم را قلفتی (غلفتی) بکند. به گزارش گاردین، آراو چاودا یکی از اکولوژیست‌هایی که روی آب‌های ساحلی فلوریدا تحقیق می‌کند بر این باور است که این‌گونه از ماهی هیچ دشمن بالقوه و بالفعلی در اقیانوس ندارد و به همین دلیل حیات گونه‌های دیگر را به خطر انداخته است بنابراین چاره‌ای جز شکار انبوه آنها توسط انسان نیست. بنابراین او به همراه برادرش یک شرکت تولید چرم ماهی به راه انداخته  و قرار است سالانه شمار انبوهی از این ماهی‌ها را شکار و از پوستشان چرم بسازند.

پرداخت غرامت به زنان

 سان‌فرانسیسکو: شرکت گوگل با پرداخت ۱۱۸ میلیون دلار به شاکیان خود موافقت کرد. وکلای مدافع زنانی که به‌خاطر دستمزد پایین‌تر نسبت به همکاران مرد، گوگل کارفرمای خود را به تبعیض جنسیتی و برخورد نابرابر با کارکنان متهم کرده بودند، از موافقت گوگل با پرداخت این مبلغ در ازای بسته شدن پرونده قضایی پس از ۵ سال خبر دادند. طبق توافق به‌عمل آمده حدود ۱۵۵۰۰ پرسنل زن گوگل که از سپتامبر ۲۰۱۳ در ایالت کالیفرنیا برای این غول دنیای مجازی کار می‌کرده‌اند، غرامت دریافت می‌کنند. گوگل همچنین موافقت کرده تا یک شرکت ثالث در مورد رویه استخدامی و نحوه تعیین حقوق و مزایای کارکنانش تحقیق کند. پیش از این جمعی از کارکنان سابق گوگل در سال ۲۰۱۷ در دادگاهی در سان‌فرانسیسکو علیه کارفرمای سابق خود با این ادعا که شرکت برای کار برابر به پرسنل زن خود حقوق کمتری نسبت به مردان پرداخت می‌کند، اقامه دعوی کرده بودند.
 این گروه از کارکنان سابق گوگل همچنین گفته بودند زنان دارای تجربیات و صلاحیت‌های مشابه با مردان در سطوح پایین‌تر به‌کار گماشته می‌شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید