• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 23 خرداد 1401
کد مطلب : 163072
+
-

زیرحلقه/پایان باز‌های لیگ یک

افشین رضاپور - کارشناس بسکتبال

پایان باز‌های لیگ یک
لیگ دسته‌یک باشگاه‌های بسکتبال ایران با قهرمانی تیم توفارقان به پایان رسید. تیم آذرشهر در فینال و در مجموع 2 بازی تیم آویژه‌صنعت پارسا مشهد را شکست داد ولی هر دو تیم توانستند سهمیه لیگ برتر را برای فصل آینده بگیرند. لیگ‌یک پایگاه بازیکنان جوان باشگاهی است. هیأت‌های استانی بخشی از برنامه‌های خود را براساس این مسابقات تنظیم می‌کنند. با این حال لیگ‌یک هنوز از زیر سایه لیگ برتر خارج نشده است و خروجی مناسبی ندارد. در فهرست تیم ملی یا دعوت‌شدگان به تیم ایران نوین (تیم ب) از بازیکنان فینالیست لیگ‌یک خبری نیست که این خود گویای چرخه ناکارآمدی در سازندگی نیروی کیفی برای بسکتبال ایران است.

نوجوانان ایران در  مسابقات آسیایی
تیم بسکتبال زیر 16ساله‌های ایران از امروز در مسابقات قهرمانی آسیا که به میزبانی قطر برگزار می‌شود، شرکت می‌کند و در نخستین بازی امروز به مصاف اندونزی می‌رود و فردا هم مقابل لبنان قرار می‌گیرد. حریفان اصلی تیم ما در این مسابقات استرالیا، نیوزلند یا کره‌جنوبی، ژاپن و فیلیپین هستند. در غیبت چین، شانس صعود ایران به جمع 4تیم و گرفتن سهمیه جهانی زیاد است اما فعلاً برای این حرف‌ها زود است. روزهای پیش از اعزام، کچل کردن سر بازیکنان به دستور کادر فنی حواشی را ایجاد کرد که واکنش صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان سابق تیم ملی را به همراه داشت. او به مربیان کنایه زد و نوشت: «خیلی عقبیم.»

مورد عجیب بازی تدارکاتی
بازی‌‌‌‌های تدارکاتی تیم ملی بسکتبال در مرحله حرف کنسل می‌شود! در کنفرانس خبری سعید ارمغانی سرمربی تیم ملی، حرف از بازی تدارکاتی با لبنان و کشورهای همسایه بود اما 2 هفته بعد این بازی‌ها کنسل شد.شاید تیم‌هایی که پیشنهاد بازی دوستانه از ایران دریافت کرده‌اند، متعجب شده‌اند که چطور در این فاصله کوتاه ایران به فکر بازی تدارکاتی افتاده چون آنها از مدت‌ها قبل برای کاپ آسیا 2022برنامه‌ریزی کرده بودند. تیم در تدارک سفر به صربستان است. امیدواریم این بار حرف به عمل تبدیل شود اما تیم‌های اروپایی در زمان استراحت و بدنسازی هستند. در صربستان حریف گردن‌کلفتی  پیدا  می‌شود؟






 

این خبر را به اشتراک بگذارید