• سه شنبه 8 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 20 ذی القعده 1445
  • 2024 May 28
دو شنبه 23 خرداد 1401
کد مطلب : 163056
+
-

طارمی کنار اوزیل؛ لوا در پاریس

شایعه‌ها از بمب‌های نقل‌وانتقالاتی قوی‌ترند

طارمی کنار اوزیل؛ لوا در پاریس

مهدی طارمی که 2‌فصل فوق‌العاده را با پورتو و یک‌فصل قبل از آن را با ریوآوه پشت‌سر گذاشته، بازیکنی پرمشتری است. او تا تابستان2024 با پورتو قرارداد دارد اما باشگاه پرتغالی در همین نیم‌فصل با فروش لوییس‌دیاس به لیورپول و بازیکنان دیگری مثل سرجیو اولیویرا نشان داد که در برابر پول سست می‌شود. حالا جدیدترین پیشنهاد برای مهاجم ایرانی این باشگاه از سوپرلیگ ترکیه آمده است. باشگاه پرطرفدار فنرباغچه که مثل بقیه باشگاه‌های بزرگ این کشور در این فصل پشت سد ترابزون گیر افتاد و نتوانست به مقامی در‌خور برسد، با رهبری ژرژ ژسوس، سرمربی سابق بنفیکا می‌خواهد تیم را برای قهرمانی ببندد. پیشنهاد اولیه باشگاه ترک به پورتو برای خرید طارمی 26گله، مبلغ 20میلیون یورو است. پورتو این بازیکن را 5میلیون یورو از ریوآوه خریده بود. مهدی طارمی مثل همه بازیکنان ایرانی شاغل در ترکیه، یک‌دوره کاملا ناموفق و کوتاه در این لیگ داشت. او با رامین رضاییان در ابتدای فصل 17-2016 به تیم ریزه‌اسپور ترکیه پیوست و پرسپولیس را سر کار گذاشت و در نهایت مجبور شد با این باشگاه قراردادش را فسخ کند و مدتی محرومیت بکشد. لیگ ترکیه برای هیچ بازیکنی از ایران خوش‌‌یمن نبوده و ستاره‌هایی مثل رضا شاهرودی، وحید امیری، ‌اللهیار صیادمنش، علی کریمی استقلالی‌ها، خداداد عزیزی و... حضوری کاملا ناموفق در ترکیه داشتند و تنها مجید حسینی توانست در بازی‌‌هایی در ترکیب تیمش قرار بگیرد که آن‌هم در تیم اصلی‌اش نبود و پس از حضور قرضی در تیمی دیگر به این فرصت‌ها دست یافت. اگر طارمی به فنرباغچه برود که احتمالش زیاد نیست، پشت‌سرش مسوت اوزیل بازی خواهد کرد؛ سلطان پاس‌های خلاقانه.
   لوییس‌سوارس که بازیکن آزاد است، از تیم‌های زیادی پیشنهاد دارد. خودش منتظر است ببیند تکلیف انتقال لواندوفسکی از بایرن به بارسلونا چه می‌شود و اگر این انتقال صورت نگرفت، آنگاه امیدوار باشد به بازگشت به نوکمپ. آتالانتا تازه‌ترین باشگاهی است که به جذب مهاجم 35ساله اروگوئه‌ای ابراز تمایل کرده.
   انتقال شوامنی به رئال مادرید رسمی شد. او با 80میلیون یورو به‌علاوه 20میلیون آپشن از موناکو به مادرید می‌رود تا پس از ادن آزار، گرت بیل، کریستیانو رونالدو و بالاتر از زیدان چهارمین خرید گران‌قیمت تاریخ رئال مادرید باشد.
   انتقال گراونبرخ هم به بایرن‌مونیخ رسمی شد. این هافبک 20ساله دومین بازیکن آژاکس است که در این نقل‌وانتقالات به بایرن منتقل می‌شود. خرید او تنها 19میلیون یورو برای باواریایی‌ها خرج داشت. هافبک تیم ملی فوتبال هلند در سال‌های اخیر در 103‌بازی برای آژاکس به میدان رفت و در کنار به ثمر رساندن 12‌گل، 13‌پاس‌گل هم برای هم‌تیمی‌هایش ساخت. بایرن مزروعی را رایگان جذب کرد.
   باشگاه لیورپول با بنفیکا بر سر انتقال داروین نونیس توافق کرده اما هنوز این انتقال رسمی نشده است. قیمت او هم شبیه شوامنی است؛ 80+20میلیون و دستمزدش برخلاف شایعه هفته‌ای 250هزار پوندی، نصف این مبلغ خواهد بود.
   پاری‌سن‌ژرمن نخستین پیشنهاد خود را برای جذب میلان اشکرینیار به مبلغ 50‌میلیون یورو به سران اینتر فرستاده‌اند، این پیشنهاد توسط این باشگاه ایتالیایی که مدعی 80‌میلیون یورو است، رد شد اما گفته شده است سران نراتزوری با 70‌میلیون یورو هم با جدایی این مدافع موافقت خواهند کرد و خود این بازیکن نیز چراغ سبز خود را برای پیوستن به پاریس نشان داده است.

پاریس یا بارسا؟
پاری‌سن‌ژرمن دنبال خرید لواندوفسکی هم هست. با توجه به تصمیم قطعی لوا برای جدایی در فاصله یک‌سال مانده به پایان قراردادش و مشکلات مالی بارسلونا که نمی‌توانند قرارداد بازیکن رایگان را هم ثبت کنند، بعید نیست مهاجم لهستانی از بارسا هایجک شود. اکیپ ادعا کرده که پاریس شهر مورد علاقه لواندوفسکی است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید