• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 23 خرداد 1401
کد مطلب : 163070
+
-

تنور داغ انتخابی با حسن یزدانی

3آزادکار تیم ملی برای رقابت‌های جهانی انتخاب شدند و در 7وزن دیگر مسابقات انتخابی برگزار خواهد شد

تنور داغ انتخابی با حسن یزدانی

پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، زمان برگزاری مرحله نهایی انتخابی تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی صربستان را 19تیرماه اعلام کرد. این رقابت‌ها در سالن 12هزار نفری ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد. طبق پیش‌بینی‌ها و ملاکی که فدراسیون کشتی از قبل اعلام کرده بود تمام کشتی‌گیران ازجمله حسن یزدانی ستاره این روزهای کشتی ایران، برای رسیدن به دوبنده تیم ملی باید در مسابقه انتخابی شرکت کنند. به‌جز انتخابی 2وزن که در رقابت‌های رنکینگ کشور تونس انجام می‌شود، نفرات مدعی سایر اوزان در مقابل دیدگان تماشاگران ایرانی به رقابت خواهند پرداخت. جایی که باید منتظر رقابت حسن یزدانی و علیرضا کریمی در مقابل یکدیگر بود. 2طلایی دیگر سال گذشته یعنی کامران قاسمپور و امیرحسین زارع هم کار آسانی ندارند و برای به‌دست آوردن دوبنده تیم ملی باید از سد رقبای جوان و البته باانگیزه خود بگذرند.

    حسن، یک برد تا بلگراد
در وزن 57کیلوگرم 2 کشتی‌گیر برتر یعنی علیرضا سرلک و احمد محمدجوان باید در تورنمنت تونس کشتی بگیرند تا نفر برتر از بین آنها شناخته شود. در 79کیلوگرم نیز رقابت میان محمد نخودی و علی سوادکوهی در تونس انجام می‌شود. اما تکلیف سایر اوزان در سالن 12هزار نفری آزادی مشخص خواهد شد. وزن‌کشی این مسابقات از ساعت 8 تا 8:30 روز یکشنبه 19تیرماه انجام و کشتی‌ها از ساعت11همان روز در سالن 12هزار نفری آزادی تهران برگزار خواهد شد. بدون شک گل رقابت‌های انتخابی، وزن 86کیلوگرم است که حسن یزدانی در آن باید به روی تشک بیاید. علیرضا کریمی دارنده 2مدال برنز و یک نقره جهان و دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی جاکارتا حریف احتمالی یزدانی خواهد بود. با توجه به مصدومیت محسن مصطفوی قهرمان کشور در گرگان و دارنده مدال برنز رقابت‌های قهرمانی آسیا و تأیید مصدومیت این کشتی‌گیر توسط پزشک معتمد فدراسیون در رقابت‌های قهرمانی آسیا، جواز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی به این کشتی‌گیر داده شده است. بنابراین در مرحله نهایی انتخابی این وزن یک دیدار بین علیرضا کریمی و محسن مصطفوی برگزار خواهد شد و برنده این دیدار به مصاف حسن یزدانی خواهد رفت. اگر در این مسابقه حسن یزدانی در نخستین کشتی به پیروزی برسد برای مسابقات جهانی انتخاب می‌شود و درصورت پیروزی رقیبش قانون 2برد از 3مسابقه تکلیف ملی‌پوش این وزن را مشخص خواهد کرد. وزن 86کیلوگرم تنها وزنی است که مسابقاتش با تشخیص کادر فنی با 2کیلوگرم ارفاق برگزار خواهد شد و رقابت‌های سایر اوزان سر وزن قانونی خواهد بود. حسن یزدانی در انتخابی مسابقات جهانی 2017 توانست علیرضا کریمی را شکست دهد. این دو قهرمان سابقه کشتی گرفتن در مقابل یکدیگر را دارند که همیشه یزدانی پیروز بوده است.

    طلایی‌های نروژ روی تشک می‌آیند
تکلیف ملی‌پوش وزن 61کیلوگرم با مسابقه انتخابی بین رضا اطری و داریوش حضرتقلی‌زاده مشخص خواهد شد. اگر اطری در نخستین کشتی برنده شود ملی‌پوش ایران در جهانی صربستان خواهد بود و درصورت پیروزی داریوش حضرتقلی‌زاده، این مسابقه با قانون 2برد در 3مسابقه اجرا خواهد شد. مسابقات انتخابی وزن 92کیلوگرم هم یکی از رقابت‌های جذاب نوزدهم تیر خواهد بود. امیرحسین فیروزپور دارنده مدال طلای رقابت‌های قهرمانی آسیا و مهدی حاجیلوئیان قهرمان جام‌تختی یک دیدار برگزار خواهند کرد و برنده این دیدار به مصاف کامران قاسمپور دارنده مدال طلای جهان خواهد رفت. در این دیدار هم قاسمپور درصورت پیروزی در کشتی اول انتخاب می‌شود اما پیروزی احتمالی حریف او، کار را به کشتی‌های 2 از 3 می‌کشاند. در وزن 97کیلوگرم نیز محمدحسین محمدیان و مجتبی گلیج به مصاف هم خواهند رفت و برنده 2کشتی از 3مسابقه ملی‌پوش ایران در مسابقات جهانی صربستان خواهد بود. در دسته فوق‌سنگین ابتدا کشتی بین امیررضا معصومی و یدالله محبی برگزار خواهد شد و برنده این کشتی به مصاف امیرحسین زارع خواهد رفت. امیرحسین زارع درصورت پیروزی در کشتی اول ملی‌پوش ایران در صربستان خواهد بود. در غیراین صورت ملی‌پوش این وزن با قانون 2برد از 3مسابقه انتخاب خواهد شد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید