• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 23 خرداد 1401
کد مطلب : 163061
+
-

نکته بازی/ پس آن قرارداد چی بود؟

داستان‌های مربوط به جدایی فرهاد مجیدی از استقلال همچنان ادامه دارد و کم نیستند کسانی که از سرمربی سابق آبی‌ها بابت رفتارش گلایه می‌کنند. با این همه گویا مدیران استقلال مشکل چندانی با این موضوع ندارند؛ نشان به این نشان که محمد مومنی، عضو هیأت‌مدیره استقلال گفته: «فرهاد مجیدی نخستین مربی جوانی است که در یک کشور دیگر فعالیت می‌کند. حق او بود که انتخاب کند و ما نیز با او همکاری کردیم.» خیلی هم عالی؛ فقط ما متوجه نشدیم چرا ابتدای فصل آن قرارداد 3 ساله را با مجیدی بستید؟ حالا اگر به فرض فرهاد شکست می‌خورد، آیا به همین راحتی می‌توانستید او را اخراج کنید؟ مسلما نه؛ آن زمان همین قرارداد به چماق بالای سر باشگاه تبدیل می‌شد، اما شما مفت و مجانی اجازه دادید سرمربی‌تان جدا شود.

منتظر زیدان بودید؟
شرایط فوتبال کشور طوری است که صمد مرفاوی عزیز را سرمربی تیم ملی جوانان کرده‌اند. خب البته صمدآقا خیلی فوتبالیست خوبی بود و انسان محترمی هم هست، اما در عرصه مربیگری تجارب سال‌های اخیر ایشان منتهی به چه نتایجی شده است؟ در یک دهه گذشته کدام فراز درخشان در کارنامه صمد وجود داشته که براساس آن ایشان به‌عنوان سرمربی تیم جوانان برگزیده شده؟ واضح است که معیارهای دیگری مثل ارزان و در دسترس بودن ملاک این انتخاب بوده و خیلی هم نباید انتظار معجزه داشت. نکته جالب اینجاست که در چنین اوضاعی، یک عده انتظار داشتند زین‌الدین زیدان سرمربی تیم ملی بزرگسالان در جام‌جهانی باشد! اینها اصلا انگار در یک کره دیگر زندگی می‌کنند. شما فقط سطح آماده‌سازی تیم ملی را ببین تا همه‌‌چیز دستگیرت شود.

اینها «مازاد» نیستند؟
پرسپولیس در حالی به‌عنوان نخستین تیم وارد بازار نقل‌وانتقالات شده که مدیران این باشگاه مدعی هستند یحیی گل‌محمدی هنوز لیست مازاد به آنها نداده است. این در حالی است که قرارداد حامد لک فسخ شد و سعید آقایی هم به فولاد پیوست. اگر اینها مازاد نبودند، پس چرا رفتند؟ البته تا لحظه نگارش این مطلب وضعیت جلال حسینی و رامین رضاییان مشخص نشده است. به‌نظر می‌رسد سیاست باشگاه پرسپولیس این است که ابتدا خریدهایش را کامل کند و بعد براساس آن، تصمیم به قطع همکاری با این نفرات بگیرد. یعنی مثلا اگر خط دفاعی را خوب و کامل بستند جلال حسینی را رد می‌کنند، در غیراین صورت او را با ژست حفظ شأن و احترام به هواداران نگه می‌دارند. به‌عبارت دیگر این رفقا در آب نمک هستند!


 

این خبر را به اشتراک بگذارید