• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 23 خرداد 1401
کد مطلب : 163052
+
-

استقلال بوندس‌لیگایی می‌شود؟

هنوز هیچ مربی ایرانی یا خارجی نیمکت تیم استقلال را تحویل نگرفته است الکس نوری و مورایس جدیدترین نام‌های مطرح‌شده برای این پست هستند

استقلال بوندس‌لیگایی می‌شود؟

باشگاه استقلال همچنان در تلاش است تا هر‌چه زودتر سرمربی جدید این تیم را انتخاب و‌ معرفی کند، این در حالی است که مدیران باشگاه از سوی هواداران بابت مشخص‌نشدن تکلیف کادر فنی تحت فشار هستند؛ خصوصا درحالی‌که تیم رقیب (پرسپولیس) بدون انجام تغییر در کادر فنی، چند بازیکن را هم به خدمت گرفته و این موضوع نگرانی هواداران استقلال را به همراه داشته است. اگر بعد از جدایی فرهاد مجیدی از استقلال، جواد نکونام به مدیران این باشگاه پاسخ مثبت می‌داد، آبی‌ها اینگونه وارد چالش نمی‌شدند ولی نبود گزینه مقبول ایرانی و طولانی‌شدن انتخاب سرمربی خارجی، کار مدیران استقلال را کمی سخت کرده است.

مذاکره با مربی بوندس‌لیگایی
باشگاه استقلال در چند روز گذشته شرایط چند مربی اروپایی را مورد بررسی قرار داده ولی هنوز سرمربی جدید این‌ تیم انتخاب نشده است. البته مدیران این باشگاه به شکل ویژه و‌ جدی پروسه انتخاب سرمربی را جلو‌ می‌برند تا انتخاب نهایی را انجام دهند. اتفاق جالب اما شروع مذاکرات استقلال با الکس نوری است؛ مربی ایرانی‌الاصل که سابقه مربیگری در بوندس‌لیگا را دارد و حالا در تیررس آبی‌های پایتخت قرار گرفته است. در چند سال گذشته هم بارها بحث حضور الکس نوری در فوتبال ایران مطرح شده و البته این اتفاق تا به امروز عملی نشده است. حالا مدیران استقلال مذاکره با این مربی را هم شروع کرده‌اند؛ گزینه‌‌ای که حضورش در استقلال جذابیت‌های خاص خودش را خواهد داشت. این مربی در تیم‌های معتبری چون هرتابرلین و وردربرمن کار کرده ‌و حالا آبی‌ها در تلاش برای توافق با او هستند.
یکی از مسائلی که استقلالی‌ها به آن اهمیت می‌دهند، مبلغ قرارداد مربی خارجی است. آنها تمایل به آوردن مربی گران‌قیمت نداشته‌اند اما با وجود این خبر می‌رسد مدیران باشگاه به‌صورت جدی مذاکرات با نوری را پیش می‌برند و حتی حاضرند با رقم پیشنهادی او هم موافقت کنند تا مقدمات حضور این مربی در ایران فراهم شود.

گزینه پرتغالی
دیروز اما نشریه «اوجوگو» پرتغال خبر داد که نام ژوزه مورایس هم به‌عنوان یکی از گزینه‌های مربیگری در استقلال مطرح شده است. این رسانه پیشنهاد استقلال را دری برای بازگشت مربی پرتغالی به دوران مربیگری دانست و نوشت: «استقلال قهرمان لیگ ایران است که به‌دنبال جذب مورایس است و احتمال دارد به‌زودی با این تیم ایرانی قرارداد امضا کند.» همچنین نشریه «DTransferencias» پرتغال هم در این زمینه نوشت: «ژوزه مورایس پیشنهادی از باشگاه استقلال ایران برای مربیگری دریافت کرده است.»

پین هم‌ ؛ساز جدایی کوک کرد
گابریله پین فصل قبل به‌عنوان دستیار در استقلال فعالیت کرد و عده‌ای اعتقاد دارند یکی از دلایل اصلی موفقیت آبی‌ها در فصل گذشته حضور او در کادرفنی بوده است. به همین‌خاطر آجورلو قصد دارد پین را برای فصل بعد حفظ کند و این مربی ایتالیایی هم حاضر بود به‌عنوان دستیار جواد نکونام کارش را در این تیم ادامه بدهد اما با منتفی شدن حضور مربی فصل گذشته فولاد، این مربی هم حاضر نیست به‌عنوان دستیار در این تیم کار کند. در این بین آجورلو طی نامه رسمی از پین خواست که به کارش در استقلال ادامه بدهد اما طرفداری مدعی است این مربی جواب نامه مدیرعامل آبی‌ها را داده و اعلام کرده فقط برای سرمربیگری حاضر است با مدیران این باشگاه مذاکره کند. با این شرایط هیچ بعید نیست پین هم در روزهای آینده از استقلالی‌ها خداحافظی کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید