• جمعه 4 خرداد 1403
  • الْجُمْعَة 16 ذی القعده 1445
  • 2024 May 24
یکشنبه 22 خرداد 1401
کد مطلب : 163014
+
-

با مردم/تعداد اتوبوس‌های تهرانسر بسیار کم است

محله تهرانسر واقع در منطقه ۲۱ با جمعیت بالا فقط 3خط اتوبوس دارد که شامل شهرک دریا به پایانه آزادی، شهرک دریا به متروی صادقیه و تهرانسر شرقی به متروی صادقیه است. این سه خط سرجمع حدود ۱۰ دستگاه اتوبوس فعال دارد. به این ترتیب در ساعات خلوت باید حداقل ۲۵ دقیقه و در ساعت شلوغ حدود ۴۰ دقیقه منتظر آمدن اتوبوس باشیم. از آن سر خط داخل پایانه آزادی هیچ وقت و هیچ ساعتی اتوبوس نیست و باید باز هم کلی معطل شویم. این قضیه حدود ۱۰ سالی که من در این مسیر آمد و شد می‌کنم اینگونه است و اغلب روزها مجبورم از تاکسی استفاده کنم که امسال حداقل کرایه‌اش 10هزار تومان شده و از عهده من به‌عنوان کارگر خارج است. نمی‌دانیم صدایمان را اتوبوسرانی می‌شنود یا نه اما امید داریم که مشکل‌مان حل شود.
حسین‌پور از تهرانسر

بنگاه‌های املاک سمت صاحبان ملک ایستاده‌اند
به‌رغم اینکه مصوبات خوبی در مورد سقف افزایش اجاره خانه‌ها اعلام شده اما تقریبا هیچ صاحبخانه‌ای این موضوع را جدی نمی‌گیرد و به جای 26درصد حتی تا 200درصد هم کرایه را افزایش داده‌اند و در جواب اعتراض آنها مستأجران را بیرون می‌کنند. درست است که شوراهای حل اختلاف حکم تخلیه را جز در موارد نادر صادر نمی‌کنند اما آیا مستأجرها نیاز به آرامش ندارند و باید در این جنگ اعصاب باقی بمانند. کدام نهاد باید بر این امر نظارت کند و چه‌کسی جلوی صاحبخانه‌های بی‌انصاف و املاکی‌های همراه آنها را می‌گیرد؟
کمالی از تهران 

پیامک
در مسیر رفت به سفر اعلام کردند که قطار برگشت شما لغو شده است
مسافر مشهد مقدس به تاریخ 21خرداد با قطار شماره 397بودیم که در مسیر سفر با پیامک به ما اعلام شد که «مسافر گرامی با عرض پوزش قطار شما به‌علت مشکل فنی از برنامه حرکت قطارها حذف شده است. شما تا یک‌ماه فرصت دارید بلیت خود را استرداد بدون جریمه نمایید. درصورت تمایل می‌توانید از قطارهای دیگربلیت تهیه نمایید.» این درست است که بدون درنظر گرفتن قطار جایگزین چنین خبری به مسافرانی بدهند که عازم سفر هستند؟آژانس تهیه‌کننده بلیت و راه‌آهن هم می‌گویند به ما ربطی ندارد و فقط می‌توانید بروید و پول‌تان را پس بگیرید. آیا این روال اضطراب‌زا صحیح است؟ چرا هیچ مسئولی مسئولیت این وضعیت را نمی‌پذیرد؟
سهیلی مسافر مشهد مقدس

آبیاری فضای سبز خیابان‌ها و اتوبان‌ها، قطره‌ای شود
به دفعات شاهد بودم که ماشین‌های آبیاری فضای سبز سطح شهر، آب را به‌طور بی‌رویه ونامناسب مصرف کرده‌اند و متأسفانه حجم بالایی از آب در سطح خیابان هدر رفته است. پیشنهاد می‌کنم سیستم آبیاری فضای سبز خیابان‌ها و اتوبان‌ها قطره‌ای طراحی شود تا علاوه بر آبیاری منظم و درست از مصرف بیش از حد آب هم جلوگیری شود.
سرلک از تهران

قبض‌های تاریخ گذشته دولتی ارسال نشوند
اکثر قبض‌های دولتی مثل قبض پرداخت مالیات یا بیمه تأمین اجتماعی تاریخ مصرف دارند و اگر دیرتر پرداخت شوند، به‌حساب واریز نمی‌شوند و باید کلی زحمت کشید تا بتوان آن را به‌حساب مربوط واریز کرد. اگر از لحاظ فنی امکانش است قبض تاریخ گذشته بهتر است دریافت نشود. یعنی شماره قبض باطل و قبض جدید صادر شود تا هم مردم تکلیف خودشان را بدانند و هم سازمان‌ها. 
محمد از رشت

پیام
جلوی شایعه‌‌سازان گرانی بنزین را بگیرید
زمزمه‌هایی از گران کردن بنزین و حذف سهمیه‌ها به گوش می‌رسد. اگر این خبر کذب است که مسئولان بارها گفته‌اند، با شایعه‌سازان آن برخورد قانونی و جدی کنند که اینگونه اعصاب و روان مردم را به بازی نگیرند. اگر خبر درست است شفاف و واضح اطلاع‌رسانی کنند تا ما تکلیف خود را بدانیم. کما اینکه گرانی این فرآورده بر تمامی اجناس و کالاهای مرتبط و غیرمرتبط تأثیر می‌گذارد و با این فشار اقتصادی، دیگر توانی برای تحمل گرانی بیشتر نداریم.
کلباسی از تهران

نظارتی بر قیمت قطعات یدکی و تعمیراتی نیست
اغلب قطعات یدکی دستگاه‌های برودتی و حرارتی، ماشین‌آلات، لوازم یدکی خودروها و وسایل مکانیکی به اندازه در بازار موجود است اما بسیار گران و اغلب از نامرغوب‌ترین نوع ممکن است. به‌گونه‌ای که پس از تعویض آن هم با دستمزد بالا در مدت کوتاهی دوباره خراب و غیرقابل استفاده می‌شود که این امر موجب وارد شدن خسارات مالی و حتی جانی بسیار به مردم می‌شود، در این میان به‌نظر می‌رسد سازمان‌های تعزیرات، استاندارد و نظارت بر کیفیت این کالاهای فنی وارداتی هم کوتاهی می‌کنند و پاسخگو نیستند وگرنه چنین روندی متوقف می‌شود. از این سازمان‌ها تقاضا می‌شود به‌طور جدی بر این موضوع نظارت کرده و متخلفان را جریمه کنند.
بلیغیان از اصفهان

این خبر را به اشتراک بگذارید