• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
یکشنبه 22 خرداد 1401
کد مطلب : 163011
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/wpOkJ
+
-

کوتاه از حادثه/3کشته و 20مصدوم در واژگونی اتوبوس‌های زائران

واژگونی 2اتوبوس زائران در خراسان رضوی جان 3نفر را گرفت و 20مصدوم برجا گذاشت. یکی از این اتوبوس‌ها از کرمان عازم مشهد بود و اتوبوس دیگر حامل زائرانی بود که از مشهد راهی کربلا بودند.
به گزارش همشهری، نخستین حادثه ساعت 7:28 صبح دیروز در جاده بجستان- فیض‌آباد واقع در استان خراسان رضوی اتفاق افتاد. سرنشینان این اتوبوس زائرانی بودند که از کرمان به‌سوی مشهد در حال حرکت بودند که در منطقه مه‌ولات اتوبوس‌شان واژگون شد و 3نفر از آنها جان خود را از دست دادند. محمدجواد امیری، مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه درباره این حادثه گفت: این اتوبوس 31سرنشین شامل 6کودک داشت که 3نفر از آنها بر اثر شدت حادثه جان خود را از دست دادند و 21نفر دیگر مصدوم شدند که حال 2 نفر وخیم گزارش شده است. او ادامه داد: مصدومان این حادثه در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مراکز درمانی منتقل شدند.
در شرایطی که چند ساعت از این حادثه مرگبار می‌گذشت باز هم اتوبوس دیگری در خراسان رضوی واژگون شد که سرنشینان این اتوبوس زائرانی بودند که از مشهد عازم کربلا بودند. ماجرا از این قرار بود که این اتوبوس حامل زائران مشهدی بود که قصد داشتند خودشان را برای زیارت به کربلا برسانند اما اتوبوس آنها در کیلومتر ۱۰ بزرگراه سبزوار- مشهد از مسیر منحرف و واژگون شد. عباس کافی، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در این‌باره گفت: این اتوبوس در حال حرکت بود که در محدوده روستای باغان براثر تخلف یک دستگاه خودروی نیسان از جاده منحرف و دچار حادثه شد.
او ادامه داد: در این حادثه ۹ نفر از سرنشینان اتوبوس مصدوم شدند و به‌دنبال آن بلافاصله 4 تیم امدادی به همراه 3 دستگاه آمبولانس اورژانس و خودروی فرماندهی عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به محل اعزام شدند. به‌گفته کافی 4نفر از مصدومان در محل حادثه مداوا شدند و 5مصدوم دیگر به بیمارستان امداد و سوانح شهید بهشتی سبزوار انتقال یافتند.

قاتل آتش‌افروز تحت تعقیب پلیس آگاهی تهران قرار گرفت 
مرد کینه‌جو، دوستانش را به آتش کشید 
دعوای 4دوست بر سر اختلافات مالی پایان تلخی داشت و با قتل آتشین یکی از آنها و سوختگی شدید 2نفر دیگر همراه شد.
به گزارش همشهری، عصر هجدهم اردیبهشت امسال اهالی خیابانی در جنوب تهران صدای چندمرد جوان را شنیدند که درخواست کمک می‌کردند. آنها فریاد می‌زدند که دچار سوختگی شده‌اند و اهالی محل وقتی متوجه شدند صدا از داخل خانه‌ای متروکه به گوش می‌رسد، وارد آنجا شدند.  3مرد در میان شعله‌های آتش گرفتار شده و در حال تقلا بودند تا خودشان را نجات بدهند. لباس‌هایشان آتش گرفته بود و چون به این طرف و آن طرف دویده بودند شعله‌های آتش گسترش پیدا کرده بود. یکی از آنها روی زمین غلت می‌زد و همین موجب شده بود تا آتش گر بگیرد. مردم با دیدن این صحنه به کمک 3مرد جوان رفتند و پس از آنکه آتش خاموش شد، ‌هرسه مصدوم که به‌شدت دچار سوختگی شده بودند، برای درمان به بیمارستان انتقال یافتند.

10روز بعد 
3 جوان مصدوم در بیمارستان سوانح سوختگی بستری شدند. اگرچه پلیس در جریان این حادثه قرار گرفته بود، اما هنوز مشخص نبود که ماجرا از چه قرار است و به چه علت 3مرد جوان دچار سوختگی شده‌اند. از سوی دیگر مصدومان نیز در وضعیتی نبودند که بتوانند صحبت کنند و در این شرایط هنوز مأموران پلیس با یک معمای پیچیده روبه‌رو بودند.
همچنان که تحقیقات برای کشف اسرار این حادثه مرموز ادامه داشت، 10روز بعد از حادثه یعنی عصر بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه یکی از مصدومان به‌رغم تلاش پزشکان جانش را از دست داد و در این شرایط گزارش این حادثه مرگبار به قاضی محمدجواد شفیعی بازپرس جنایی تهران اعلام شد. این در حالی بود که تحقیقات نشان می‌داد فردی عمدا با ریختن بنزین به روی 3مرد جوان آنها را به آتش کشیده که به مرگ یکی از آنها منجر شده است.

تصمیم هولناک
عصر جمعه یکی از مصدومان به هوش آمد و قادر به صحبت شد. وی اسرار حادثه مرگبار را فاش و نام مرد آتش‌افروز را بازگو کرد. او گفت: مردی که من و دوستانم را به آتش کشید، حسن نام دارد. ما 4نفر سال‌ها بود که باهم دوست بودیم و از مدتی قبل تصمیم گرفتیم کاری را شروع کنیم و با هم شریک شدیم.  قرار شد حسن بعد از مدتی سهم‌ هر کدام را پرداخت کند اما امروز و فردا می‌کرد. همین باعث شد که با هم دچار اختلاف شویم تا اینکه روز حادثه حسن به ما زنگ زد و به بهانه صحبت درباره مسائل مالی در خیابانی حوالی جنوب تهران قرار گذاشت. وقتی سر قرار حاضر شدیم، او ما را به خانه‌ای متروکه  برد و در آنجا  شروع به صحبت کردیم اما به نتیجه‌ای نرسیدیم و وقتی جر و بحث میان ما و حسن شروع شد، ناگهان او محتویات یک بطری را که بنزین بود روی ما 3نفر پاشید و بعد کبریت کشید. در یک لحظه هرسه‌مان در میان شعله‌های آتش گرفتار شدیم و حسن نیز پیش از رسیدن اهالی محل فرار کرد. وی ادامه داد: وقتی به هوش آمدم متوجه مرگ دوستم شدم و فهمیدم که  زنده‌ماندن من و دوست دیگرم معجزه بوده است.  با  اظهارات جوان مصدوم و مشخص‌شدن هویت مرد آتش‌افروز، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران جست‌و‌جوی خود را برای شناسایی مخفیگاه متهم و بازداشت وی آغاز کرده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید