• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 22 خرداد 1401
کد مطلب : 162969
+
-

سیلاب در مشهد قربانی گرفت

ناپایداری هوا و ورود ابرهای کومولونیمبوس (کومه‌ای‌بارا) در مشهد عصر روز جمعه، ۲۰خرداد موجب ریزش بارش باران همراه با تگرگ در سطح شهر شد به‌طوری که طی ۳۰دقیقه شاهد ۱۲میلی‌متر بارش بودیم؛ عددی که در سال‌جاری بی‌سابقه و در دوره بلندمدت نیز کم‌سابقه است.
به گزارش همشهری، این میزان بارندگی طی سال‌جاری بی‌سابقه و در دوره بلندمدت نیز کم سابقه بوده است و از همین رو، موجب آب‌گرفتگی معابر در 50نقطه شهر مشهد شد.
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد بیشترین علت آب‌گرفتگی معابر شهری در پی این بارش‌ها را حجم زیاد بارش و پاسخگو نبودن کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی دانست و گفت: زیرساخت‌های شهری مشهد براساس این حجم از بارندگی طراحی نشده ‌و به همین دلیل درصورت وقوع چنین بارش‌هایی برای دقایقی برخی از معابر دچار آب افتادگی می‌شوند.
علی نجفی با بیان اینکه با توجه به‌شدت وزش باد بیش از ۱۰۰درخت در شهر سقوط کرد، افزود: برخی از این سقوط‌ها باعث آسیب‌رساندن به‌خودروهای شهروندان و قطع برق در برخی مناطق شد.
به‌گفته معاون شهردار مشهد، آتش‌نشانان بیش از ۲۰۰عملیات مرتبط با توفان و بارندگی انجام دادند.
 در همین زمان خارج از شهر مشهد و در مسیر مشهد-کلات سیلاب به راه افتاد و موجب گرفتار شدن یک خودروی سواری شد.
سرهنگ حسین میش‌مست، رئیس پلیس راه خراسان رضوی در این‌باره گفت: این خودرو هنگام بارندگی در بستر رودخانه متوقف بود و جسد راننده کشف شد، اما همسر وی هنوز پیدا نشده است.
هواشناسی خراسان رضوی پیش از این با صدور اطلاعیه‌ای وزش باد شدید در برخی نقاط استان همراه با گرد و خاک، کاهش میدان دید و کاهش کیفیت هوا با احتمال بروز خسارت، وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق در برخی نقاط و بارش تگرگ از بعدازظهر جمعه تا روز یکشنبه را پیش‌بینی کرده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید