• دو شنبه 11 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 24 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 01
یکشنبه 22 خرداد 1401
کد مطلب : 162958
+
-

بازارها/ فروش ارز مسافرتی به چه کسانی ممنوع است؟

براساس بخشنامه بانک مرکزی به صرافی‌ها، فروش ارز مسافرتی به افراد دوتابعیتی و کسانی که در خارج از کشور اقامت دارند، ممنوع است. کامران سلطانی‌زاده، عضو کانون صرافان ایران گفت: طبق بخشنامه بانک مرکزی، ارز مسافرتی به افرادی تعلق می‌گیرد که فقط ویزای توریستی یا مسافرتی داشته باشند و کسانی که در خارج از کشور اقامت داشته باشند، مشمول دریافت ارز مسافرتی نمی‌شوند.
براساس بخشنامه بانک مرکزی، حداکثر میزان فروش ارز توسط شرکت‌های صرافی به هر ایرانی بالای ۱۸سال و یک‌بار در سال تا سقف مقرر برای کشورهای با ویزا به‌صورت هوایی معادل 2هزار یورو، برای کشورهای بدون ویزا به‌صورت هوایی ۳۰۰یورو و مسافرتی به‌صورت زمینی، ریلی و دریایی نیز ۳۰۰یورو یا معادل آن به سایر ارزهاست.

قیمت تن ماهی و رب گوجه‌فرنگی تغییر نکرده است
دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: عرضه تن ماهی و رب گوجه‌فرنگی از سوی تولیدکنندگان در بازار محدود شده، اما هنوز افزایش قیمتی برای این دو کالا رخ نداده است. قاسمعلی حسنی افزود: تن ماهی و رب گوجه‌فرنگی از اقلامی است که تا پیش از آزادسازی قیمت روغن خوراکی به‌صورت تحمیلی به بنکداران داده می‌شد و بنکداران برای تامین روغن خوراکی در بازار مجبور به خرید رب گوجه‌فرنگی و تن ماهی از تولیدکنندگان می‌شدند، اما در یک ماه گذشته این محصولات از تحمیلی بودن خارج شده و عرضه آن به بازار محدود شده است. بنکداران پیگیری‌هایی برای خرید کالا از تولیدکنندگان کرده‌اند، اما با عرضه محدود و اندک به دستشان می‌رسد و تولیدکنندگان در انتظار تصمیم برای اصلاح قیمت این دو کالا از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید