• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 21 خرداد 1401
کد مطلب : 162915
+
-

رئیس‌جمهور در سفر چهارمحال‌وبختیاری:

مدیران ناکارآمد باید به حاشیه رانده شوند

دولت
مدیران ناکارآمد باید به حاشیه رانده شوند

بیست‌وچهارمین سفر استانی رئیس‌جمهور به مقصد چهارمحال‌وبختیاری، سرکشی به کارخانه‌های نیمه‌تعطیل، پروژه‌های آبی استان و دیدار با مردم مناطق محروم و دورافتاده این استان را به همراه داشت. سیدابراهیم رئیسی در اجتماع مردم شهرکرد که در ورزشگاه شهدای دانش‌آموز این شهر برگزار شد با بیان اینکه وضعیت معیشت مردم را نه هفتگی و روزانه بلکه به شکل ساعتی پیگیری می‌کنم، گفت: تمام برنامه‌ریزی‌های ما حول این است که بتوانیم از مشکلات زندگی مردم بکاهیم. شما یادتان می‌آید که سال پیش در این روزها روزانه ۷۰۰خانواده به‌دلیل کرونا داغدار می‌شدند، اما امروز به لطف خدا شرایط متفاوت شده است.
سیدابراهیم رئیسی در نخستین بخش از برنامه‌های سفر به استان چهارمحال‌وبختیاری، ضمن بازدید هوایی از طرح‌های آبی استان، با توضیحات وزیر نیرو و استاندار چهارمحال‌وبختیاری از روند فعالیت آنها مطلع شد. براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، رئیسی در بخشی از این سفر ضمن بازدید از کشتارگاه صنعتی جونقان، در گفت‌وگو با مدیران و کارگران این مجموعه در جریان جزئیات فعالیت‌های آن قرار گرفت. این کارخانه ازجمله واحدهای واگذار شده در روند خصوصی‌سازی بود که با توجه به تخلفات رخ داده و اهلیت نداشتن مالک جدید به دستور رئیسی، رئیس وقت قوه قضاییه به بیت‌المال بازگشت. این کارخانه هم‌اکنون با 10درصد ظرفیت مشغول به‌کار است. رئیس‌جمهور همچنین از مجتمع نساجی حجاب شهرکرد به‌عنوان بزرگ‌ترین کارخانه تولید چادر مشکی کشور نیز بازدید کرد. اجرای برنامه‌های توسعه‌ای، افزایش تولید و ارتقای کیفیت تولیدات این کارخانه می‌تواند کشور را از واردات پارچه چادر مشکی بی‌نیاز کند. رئیسی در سرکشی به مناطق محروم استان نیز با حضور در یکی از محروم‌ترین و دورافتاده‌ترین مناطق استان چهارمحال‌وبختیاری، با مردم روستای لبد، دیدار و گفت‌وگو کرد. او در ادامه با بازدید هوایی از مناطقی که در زلزله اندیکا خسارت دیده بود، به روستایی در یکی از دورافتاده‌ترین و محروم‌ترین مناطق استان چهارمحال و بختیاری به نام لبد در منطقه بازفت رفت و با مردم این منطقه دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس‌جمهور را در این سفر وزرای کشور، جهادکشاورزی، نیرو، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، معاون اجرایی و رئیس دفتر رئیس‌جمهور همراهی می‌کردند.

با هیچ‌کس عهد اخوت نبسته‌ایم
او در دیدار جمعی از اقشار مختلف مردم استان گفت: هم براساس قانون مصوب و هم براساس خواست مردم آنچه آینده روشن را رقم می‌زند، مدیران حزب‌اللهی، انقلابی و مردمی هستند. هر جای کشور که مدیر ناکارآمدی هست، حتما باید به حاشیه رانده شود. با هیچ‌کس عهد اخوت نبسته‌ایم جز به نام دین، اخلاق، معنویت، عقلانیت و عدالت. پیوند ما با همه مدیران بر این اساس است. اگر کسی در هر گوشه‌ای از کشور ناکارآمدی از خود نشان دهد، در هر کجای کشور باشد حق ادامه فعالیت ندارد. رئیس‌جمهور در جمع مردم منطقه بازفت شهرستان کوهرنگ با اشاره به مشکلات منطقه «بازفت»، روستای «لبد» و مناطق اطراف و نبود امکاناتی چون جاده مناسب، مدرسه و اینترنت نیز گفت: حضور من در این مکان برای رفع محرومیت این منطقه است. با وجود تلاش‌هایی که در گذشته صورت گرفته هنوز محرومیت‌های جدی وجود دارد و دولت مردمی رفع این محرومیت را در اولویت قرار خواهد داد. رئیسی ادامه داد: یک روز در این کشور می‌گفتند اگر کسی روزانه ۱۰۰ تا ۲۰۰هزار بشکه نفت صادر کند به او جایگاه ممتاز در دولت می‌دهیم، اما امروز در تولید به جایگاه قبل از تحریم‌ها رسیده‌ایم، بدون اینکه قراردادی را امضا کنیم و نشان دادیم که این کار امکان‌پذیر است. همچنین در موضوع تجارت امروز تراز تجاری کشور نشان از موفقیت دارد.

مصوبات برای رفع همه مشکلات نیست
رئیس‌جمهور در جلسه شورای اداری استان، از اقدامات بنیاد مستضعفان در ایجاد اشتغال و احداث کارخانه تولید پارچه چادر مشکی گفت: نگاه ما در زمینه اشتغال فقط به وزارت کار نباشد بلکه خط‌های تولید را افزایش دهید. من با اینکه یک اداره بیاید یک کارمندی را با فشارهای مختلفی مشغول کند مخالفم، کجا می‌خواهید مشغول کنید؟ اول یک خط تولید افزایش دهید بعد به‌جای یک نفر، هزار نفر اشتغال ایجاد کنید. او پس از بیان دغدغه‌های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و برخی اعضای هیأت دولت افزود: مصوبات سفر رفع همه مشکلات استان نیست امکانات موجود طبیعتا با نگاه به اولویت‌ها باید دنبال شود. نخستین شرط و الزام اجرایی شدن برنامه‌ها و مصوبات روحیه تحول‌گرایی و انگیزه مدیران است. من بر این شرط سهم بسزایی قائل هستم حتی بیش از اعتبارات و برنامه‌ها.
رئیسی با تشریح مشکلات استان چهارمحال‌وبختیاری همچون مسئله آب و کمبود مدارس، تصریح کرد: به تأخیر انداختن کارها یکی از آفات نظام اداری ما در کشور است و حتما نباید این تأخیرها باعث شود حقوق مردم ضایع شود. حق‌الناس مسئله بسیار مهمی است. من تأکید می‌کنم به اینکه این مسائلی که در دولت پیگیری شده و اعلام می‌شود به‌عنوان اقدام ضروری است. گاهی خدمت حضرت آقا می‌روم مطلبی را عرض می‌کنم. می‌گویم دوستان این را توافق کردند، یا تفاهمنامه امضا شده یا کجا دنبال شده، آقا می‌فرمایند روی زمین اتفاق افتاده یا نه؟ این تعبیر روی زمین همیشه در ذهن من می‌ماند. او با تأکید بر اینکه تصمیمات دولت حتما باید اجرایی شود، افزود: مردم باید احساس کنند که یک کار متفاوتی به‌دست شما مدیران دارد انجام می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید