• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 21 خرداد 1401
کد مطلب : 162854
+
-

اشتباه خودمان نگذاشت صعود کنیم

شقایق حسن‌خانی، کاپیتان تیم والیبال نوجوانان ایران توقع بالا از تیم و اشتباهات بازیکنان را دلایل شکست تیم در مسابقات قهرمانی آسیا می‌داند

اشتباه خودمان نگذاشت صعود کنیم

هدف این بود که ایران به جمع 4تیم آسیا صعود کند اما یک شکست غیرمنتظره همه امیدهای دختران نوجوان والیبال ایران را به باد داد. تیم نوجوانان با شرایط متفاوتی در مسابقات آسیایی شرکت کرد. دختران در ایتالیا اردو زدند و در تورنمنت دوستانه‌ای که در این کشور برگزار شد، حاضر شدند. آنها چند روز قبل از شروع مسابقات قهرمانی آسیا به تایلند رفتند و حتی در بازی دوستانه تیم میزبان را بردند. هم‌گروهی با استرالیا، کره‌جنوبی، تایلند و ازبکستان خبر از کار سخت تیم می‌داد اما هم امید بالا بود و هم انگیزه. بازی اول با پیروزی مقابل استرالیا همراه شد. اما شکست مقابل تایلند و بعد از آن هم باخت قابل پیش‌بینی‌ در برابر کره‌جنوبی، آرزوی رسیدن به جمع 4تیم برتر آسیا را به دل دختران گذاشت. حالا بهترین نتیجه‌ای که تیم می‌تواند بگیرد، پنجمی است اما رسیدن به این مقام هم نیاز به 2 پیروزی دارد. شقایق حسن‌خانی، کاپیتان تیم می‌‌گوید همه‌‌چیز برای صعود مهیا بود و بازیکنان با چند اشتباهی که انجام دادند نتوانستند خودشان را به مرحله بعد برسانند.

   مسابقات را خوب شروع کردید و خیلی‌ها با امیدواری از حضور در بین 4تیم صحبت می‌کردند. چه شد که نشد تیم صعود کند؟
خیلی دوست داشتیم که بتوانیم به مرحله بعد برویم ولی نتوانستیم. می‌دانستیم که بازی با کره سخت است و احتمال می‌دادیم که مقابل این تیم ببازیم ولی برنامه این بود که حتما تایلند را شکست بدهیم ولی نشد. بازی 2 تیم هم‌سطح بود و متأسفانه به اشتباهات خودمان باختیم.

   در بازی دوستانه این تیم را شکست داده بودید. با تدارکاتی هم که تیم دیده بود، توقع بیشتر از این بود.
واقعا خیلی خوب تمرین کرده بودیم. کادر فنی هم با ما خیلی خوب کار کرده بود. 7ماه در اردو بودیم، در تورنمنت ایتالیا شرکت کردیم تا بتوانیم در مسابقات‌ آسیایی خوب بازی کنیم ولی تایلندی‌ها آنالیزمان کرده بودند. 2 تیم هم‌سطح بودند و اگر خود ما اشتباه نمی‌کردیم می‌توانستیم برنده بازی باشیم.
   استرس نداشتید؟ شاید انتظاری که همه از تیم داشتند، روی عملکرد بازیکنان تأثیر منفی گذاشت.
همه به تیم ما امید داشتند. حتی آقای داورزنی (رئیس فدراسیون) از نزدیک که بازی ما را دیدند، گفتند که به تیم ما خیلی امیدوار هستند. به هر حال تیم نسبت به دوره‌های قبل بهتر شده و امیدها بالا بود. نمی‌دانم شاید واقعا فشارهای روانی که روی تیم بود به ما استرس داد و نتوانستیم درست بازی کنیم. اما این باخت‌ها دلیل نمی‌شود که کار را تمام‌شده بدانیم. بازی بعدی ما با ازبکستان است (صبح امروز). این تیم را شکست بدهیم با تیم چهارم گروه مقابل برای پنجمی رقابت می‌کنیم. تلاش ما این است که مقامی بهتر از دوره‌های قبل بگیریم.

   توقع‌ها و امیدواری‌ فقط به‌خاطر تدارک بهتر تیم نسبت به سال‌های قبل بالا رفته بود یا دلیل دیگری هم داشت؟
انگیزه خود بچه‌ها هم خیلی مهم بود. ما نسل جدیدی از بازیکنان هستیم که در تمرینات خیلی باانگیزه نشان داده بودیم. به‌خودباوری رسیده‌ایم و متحد شده بودیم که بتوانیم این بار کار ویژه‌ای انجام بدهیم ولی متأسفانه نشد. البته فدراسیون هم تدارکات خوبی داشت. والیبال تنها فدراسیونی است که کمپ اختصاصی تمرین برای زنان دارد، بازی تدارکاتی، غذای خوب، خوابگاه خوب و... . روی ما سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

    الساندرا کمپدلی مربی ایتالیایی تیم بزرگسالان هم قبل از رفتن تیم به مسابقات، توصیه‌هایی به شما بازیکنان داشت؟
در 2 اردوی تیم ملی، او از تیم نوجوانان چند بازیکن را به تیم ملی دعوت کرد که من یکی از این بازیکنان بودم. توصیه او این بود که روحیه‌مان را نبازیم و در زمین خیلی همدیگر را خوب کاور کنیم. این توصیه را مربیان خودمان هم داشتند ولی کمپدلی هم روی آن خیلی تأکید داشت.

   تیم‌های حاضر در مسابقات را چطور دیدید؟ ایران با دیگر تیم‌های آسیایی چقدر فاصله دارد؟
سطح بازی ما با استرالیا، تایلند و ازبکستان نزدیک است. ما با ژاپن، کره‌جنوبی و چین متفاوتیم. سبک بازی آنها با ما فرق می‌کند. آنها خیلی سرعتی هستند ولی با بقیه تیم‌ها تفاوتی نداریم و خیلی نزدیک به هم بازی می‌کنیم.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید