• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 21 خرداد 1401
کد مطلب : 162876
+
-

سرگردانی استقلال

مدیران استقلال برای جانشینی مجیدی حتی با رضا عنایتی هم مذاکره کردند اما به‌نظر می‌رسد دوباره به سمت گزینه‌های خارجی برگشته‌اند

سرگردانی استقلال

امیرحسین اعظمی

ماجرای انتخاب سرمربی جدید استقلال، تبدیل به کلافی پیچیده شده و مدیران این باشگاه در چالشی سخت قرار گرفته‌‌اند. آنها بعد از جدایی فرهاد مجیدی، امیدوار به گرفتن پاسخ مثبت از جواد نکونام بودند ولی این مربی چهارشنبه‌شب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که الان زمان مناسبی برای حضورش در استقلال نیست و به قراردادش با فولاد خوزستان پایبند است. این در حالی است که یکی از دستیاران نکونام در فولاد، در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری به این موضوع اشاره کرد که مهم‌ترین دلیل این مربی برای نیامدن به استقلال فشار زیادی است که توسط هواداران فرهاد مجیدی به سرمربی جدید این تیم وارد خواهد شد. با این حال مدیران استقلال در تلاش برای انتخاب سرمربی جدید هستند و نمی‌خواهند زمان را از دست بدهند.

نشست آجورلو با عنایتی
روز پنجشنبه مدیرعامل باشگاه استقلال نشستی حضوری با رضا عنایتی سرمربی فصل گذشته هوادار داشت. در این جلسه طرفین درخصوص شرایط همکاری با یکدیگر صحبت کردند و جالب اینجاست که خبر مذاکره عنایتی با باشگاه استقلال با واکنش‌های منفی از سوی هواداران استقلال در صفحات مجازی همراه بود. آنها حتی با هجوم به صفحه رسمی عنایتی از این مربی خواستند که به استقلال نیاید. پیش‌تر چنین جوی - البته نه به این شدت - در مورد نکونام هم ایجاد شده بود. با این حال نزدیکان عنایتی خبر می‌دهند که او ترسی از حضور در استقلال ندارد و حتی دیروز با انتشار پستی در صفحه شخصی‌اش نوشت: «منتظر الهام، اشتیاق و انگیزه نباش. انتخاب کن. متعهد شو، سخت کار کن، اشتیاق، انگیزه و سرمایه تو را پیدا خواهند کرد. همین حالا شروع کن.»

مذاکره با چند مربی خارجی
با اینکه مدیران استقلال با عنایتی مذاکره کرده‌اند اما آنها در 2روز اخیر به‌خوبی این موضوع را حس کرده‌اند که هواداران استقلال در مورد آمدن عنایتی به‌شدت موضع منفی گرفته‌اند. استقلال اما به شکل جدی با چند مربی خارجی هم در حال مذاکره است که البته مذاکرات ابتدایی حتی قبل از اینکه نکونام به مدیران باشگاه پاسخ منفی بدهد، آغاز شده بود. استقلال برای انتخاب سرمربی خارجی چند فاکتور را مدنظر قرار داده که یکی از آنها مبلغ قرارداد معقولانه است. از طرفی آنها دنبال گزینه‌ای هستند که ضمن داشتن یک رزومه خوب، تجربه رقابت پرفشار در یک لیگ فوتبال را هم داشته باشد.
استقلال با چرخش از سمت عنایتی، حالا دنبال مربی خارجی است. هم‌اکنون استخدام یک مربی خارجی که شرایط مورد نظر آنها را داشته باشد، به‌عنوان یک هدف مهم درنظر گرفته شده و باید دید مذاکرات مدیران باشگاه با گزینه‌های مورد نظر به کجا ختم خواهد شد. از طرفی رضا عنایتی هم به‌عنوان گزینه ایرانی در لیست استقلال قرار دارد و مدیران باشگاه در تلاش هستند تا هر چه زودتر تکلیف سرمربی را مشخص کنند.

مذاکره با چند بازیکن
یکی از مسائلی که نگرانی هواداران را در پی داشته، عدم‌جذب بازیکن جدید است. با این حال باشگاه استقلال به شکل فشرده با چند بازیکن لیگ برتری در تماس است و از باشگاه هم خبر می‌رسد که مدیران استقلال با چند بازیکن هم به توافق رسیده‌اند که قرار است تا چند روز دیگر به‌صورت رسمی معرفی شوند. می‌گویند استقلال در حال مذاکره با نفراتی چون سجاد شهباززاده، سعید صادقی، علیرضا کوشکی و چند بازیکن دیگر است، از طرفی مذاکره با بازیکنانی که قراردادهایشان به اتمام رسیده هم آغاز شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید