• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
دو شنبه 16 خرداد 1401
کد مطلب : 162482
+
-

لزوم پاسخگویی به شایعات بنزینی

چهره روز
لزوم پاسخگویی به شایعات بنزینی

علی اکبر نژاد علی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به صراحت می‌گوید: برنامه‌ای برای حذف کارت جایگاه‌داران در دستور کار نیست. هیچ تصمیمی درخصوص ایجاد تغییر و تحول در قیمت بنزین اتخاذ نشده است.
شفافیت و پاسخگویی به ابهام‌ها و شائبه‌ها در شرایط حساس کنونی یک ضرورت ملی است. به‌ویژه اینکه پس از افزایش نسبی قیمت کالاهای خوراکی، در برخی شبکه‌های اجتماعی افرادی به انتشار شایعاتی مبنی بر احتمال افزایش قیمت بنزین اقدام می‌کنند. در این میان شلوغی برخی جایگاه‌های سوخت هم به باورپذیری شایعات افزوده اما چنان‌که اسدالله قلی‌زاده، رئیس صنف جایگاه‌داران کشور توضیح داده؛ به‌طور معمول در ایام تعطیل تقاضا برای مصرف بنزین افزایش می‌یابد و شلوغی اخیر هیچ ارتباطی به شایعه افزایش قیمت بنزین ندارد.
 هرچند که اصلاح قیمت‌ها به جای قیمت‌گذاری دولتی یک ضرورت به‌حساب می‌آید، اما لازمه این اصلاحات قیمتی، درنظر گرفتن شرایط تورمی و مدیریت انتظارات تورمی است و در این میان احتمال افزایش قیمت بنزین قابل دفاع نیست. حالا مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی می‌گوید: بنزین بدون تغییر قیمت توزیع خواهد شد و تغییری در نحوه توزیع بنزین در جایگاه‌های عرضه سوخت ایجاد نمی‌شود، قیمت بنزین یارانه‌ای ۱۵۰۰ تومان و بنزین آزاد نیز همچنان ۳۰۰۰ تومان خواهد بود. انتظار می‌رود همچون مورد اخیر، مسئولان مربوط درباره چنین شایعاتی پاسخگو باشند و اجازه بحران‌آفرینی را ندهند و اگر هم قرار است تصمیمی گرفته شود، آن را شفاف و بدون ابهام و ایهام با مردم در میان بگذارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید