• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 25 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16236
+
-

پسر چهارساله، منجی 4بیمار شد

خانواده پسر چهارساله‌ای که در جریان حادثه رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود با اهدای اعضای بدن او به 4بیمار نیازمند به آنها زندگی دوباره‌ای بخشیدند.
این کودک چهارساله که سینا ایمانی نسب نام دارد هفته گذشته در جریان یک حادثه رانندگی در کوهدشت از خودرو به بیرون پرتاب شد. با اینکه او بلافاصله به بیمارستان منتقل شد و پزشکان تلاش زیادی برای نجات جانش انجام دادند اما پس از 3روز او دچار مرگ مغزی شد. مرگ مغزی سینا خانواده او را در برابر تصمیمی دشوار قرار داده بود. آنها با اینکه داغدار جگرگوشه‌شان بودند اما تصمیم گرفتند برای شادی فرزندشان اعضای بدن او را به بیماران نیازمند اهدا کنند.

شرفعلی ایمانی نسب،  پدر سینا در این‌باره به ایرنا گفت: پس از این حادثه همراه سایر اعضای خانواده تصمیم گرفتیم اعضای بدن سینا را اهدا کنیم. بدون اینکه کسی از من خواسته باشد،  پیگیر و خواهان موضوع شدم و پس از اینکه با دانشگاه علوم پزشکی ارتباط برقرار کردم،  هماهنگی‌های لازم صورت گرفت و با مراجعه به تهران کار اهدای اعضا انجام شد. وی ادامه داد: پیش از این شاهد اتفاقات زیادی برای اطرافیانم بودم که به‌خاطر بیماری و نقص برخی اندام‌های داخلی جان خود را از دست داده بودند. تقدیر سینا به این شکل بود و باید آن را به‌عنوان یک واقعیت می‌پذیرفتم اما وقتی به این موضوع فکر می‌کنم که با اهدای اعضای بدن پسرم می‌توانستم جان چند انسان دیگر را نجات دهم،  احساس آرامش می‌کنم. وی در ادامه گفت: آینده انسان قابل پیش‌بینی نیست و ما هرگز فکر نمی‌کردیم سینا به این سرنوشت دچار شود. هیچ‌کس نمی‌تواند با قاطعیت بگوید که این اتفاق برای من نخواهد افتاد چراکه این موضوع ممکن است برای هر فردی پیش بیاید.

این خبر را به اشتراک بگذارید