• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
پنج شنبه 12 خرداد 1401
کد مطلب : 162357
+
-

واکنش‌ها به «عنکبوت مقدس» همچنان ادامه دارد

وزیر ارشاد: اگر عناصری از داخل کشور با سازندگان این فیلم موهن همکاری داشته باشند مجازات می‌شوند

با گذشت ۴روز از پایان جشنواره فیلم کن، واکنش‌ها به نمایش پرحاشیه فیلم‌های «عنکبوت مقدس» و «برادران لیلا» همچنان ادامه دارد؛ البته بحث درباره فیلم سعید روستایی که به‌عنوان نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه کن حاضر بود، بیشتر درباره حضور بدون پروانه نمایش‌اش در این فستیوال است درحالی‌که نام فیلم عنکبوت مقدس با کلیدواژه توهین به امام رضا(ع)، بیشترین واکنش‌ها را به همراه داشته است. انتقادها نسبت به عنکبوت مقدس هم از شب اختتامیه جشنواره کن اوج گرفت، شبی که امیر ابراهیمی برای بازی در این فیلم جایزه گرفت. فضای مجازی در این چند روز آوردگاه مخالفان و موافقان این جایزه و این بازیگر و این فیلم پرحاشیه بود؛ ماجرایی که پای مدیران فرهنگی و روزنامه‌نگاران و هنرمندان را هم به ماجرا باز کرد. موضوع اهانت به ساحت امام رضا(ع) ابتدا در فضای مجازی و بعد در  رسانه‌های رسمی مطرح شد.

واکنش وزیر ارشاد
محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر دیروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در واکنش به ساخت فیلم موهن «عنکبوت مقدس» و اقدامات قانونی پیرامون آن، گفت: این فیلم اساساً در خارج از کشور تولید شده بود و نه مجوز ساخت و نه مجوز اکران داشت و در اردن فیلمبرداری شده بود.وی افزود: عوامل اصلی این فیلم موهن در خارج از کشورهستند. اگر کسانی در داخل کشور با این فیلم همکاری کرده باشند، مشمول مجازات‌های تنبیهی سازمان سینمایی خواهند شد.
رائد فریدزاده، معاون بین‌الملل بنیاد فارابی هم که در نشستی خبری حاضر شده بود تا از دستاوردهای حضور ایران در بازار فیلم جشنواره کن سخن بگوید در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران که خواست موضع او را درباره فیلم عنکبوت مقدس بیان کند، گفت: من فیلم عنکبوت مقدس را به دلایل متعددی ندیدم.  اما با نظراتی که خود غربی‌ها درباره این فیلم داده‌اند، می‌شود درباره آن صحبت و قضاوت کرد.
به‌عنوان یک فردی که‌ زاده مشهد هستم، باید بگویم اگر کسی فکر می‌کند با حقارت ذاتی می‌تواند به امام رضا(ع) توهین کند، این یک ایده و خیال واهی است. ساحت امام هشتم والاتر از این است که بتوان با یک فیلم به آن توهین کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید