• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 12 خرداد 1401
کد مطلب : 162330
+
-

انتخاب فرهاد؛ خداحافظی در اوج؟

شایعه رفتن فرهاد مجیدی از استقلال کاملاً جدی است حتی برخی رسانه‌ها از جواد نکونام به‌عنوان سرمربی بعدی آبی‌های پایتخت یاد می‌کنند

انتخاب فرهاد؛ خداحافظی در اوج؟

امیرحسین اعظمی

چند روز بعد از برگزاری یک جشن قهرمانی باشکوه در ورزشگاه آزادی، حالا برای استقلالی‌ها هیچ‌چیز مهم‌تر از پاسخ به این سؤال نیست؛ فرهاد مجیدی می‌ماند یا می‌رود؟ این ماجرای دراماتیک برای استقلال، قبل از بازی با نفت مسجدسلیمان آغاز شد و شایعه خداحافظی مجیدی بعد از جشن قهرمانی هم دهان به دهان پیچید. مجیدی با صورتی تقریبا گرفته در صف بازیکنان، در انتظار خوانده‌شدن اسمش برای رفتن به سمت مدیرعامل باشگاه و دریافت مدال قهرمانی بود. لحظاتی بعد وقتی بلندگوی ورزشگاه نام فرهاد را به‌صورت کشیده در استادیوم طنین‌انداز کرد، او ناگهان با بغضی شکسته با گام‌هایی کند به سمت سکو به حرکت درآمد و پس از در آغوش‌گرفتن مصطفی آجورلو درحالی‌که صورتش از اشک خیس شده بود، خود را به سکوی بعدی و جایگاه قهرمانی استقلال رساند. گریه فرهاد در آغوش بیژن طاهری شدیدتر شد و آنچه از این اشک‌‌ها برمی‌آمد این بود که او احتمالا بعد از این قهرمانی، استقلال را ترک
خواهد کرد.

  مظلومی: مجیدی باید بماند
داستان رفتن مجیدی ماجرایی است که هنوز جواب روشنی به آن داده نشده است. اگرچه مدیران استقلال درصدد تکذیب این خبر برآمده‌اند، اما آجورلو شخص اول باشگاه، روز سه‌شنبه در پاسخ به خبرنگاران ترجیح داد با سکوت از کنار این موضوع عبور کند؛ چیزی که نشان می‌دهد به هر حال فعل و انفعالاتی در همین راستا در جریان است. کما‌اینکه فرهاد مجیدی هم خود نسبت به این شایعه کوچک‌ترین واکنشی نشان نداده است. البته دیروز پرویز مظلومی، عضو هیأت‌مدیره باشگاه استقلال به این موضوع اشاره کرد که مجیدی درخواستی برای جدایی نداده و باید در استقلال بماند، ولی با این صحبت‌ها هم نمی‌توان انتظار داشت مجیدی تصمیمی را که در ذهن دارد، تغییر دهد.

  چرا مجیدی قصد ماندن ندارد؟
در مورد دلایل جدایی احتمالی مجیدی از استقلال شایعات زیادی مطرح شده است، اینکه او از امارات پیشنهاد دارد یا  حرف و حدیث‌های دیگر. ماجرا اما این چیزها نیست و مجیدی هیچ صحبتی با مسئولان استقلال در مورد پیشنهاد مربیگری از امارات نداشته است. او حتی تا به امروز به مدیران استقلال حرفی از جدایی قطعی نزده ولی مسئولان باشگاه در جریان هستند که فرهاد برای ماندن در جمع آبی‌ها تردید دارد. مهم‌ترین دلیل مجیدی برای ترک احتمالی استقلال، رسیدن به قهرمانی با رقم‌زدن یک آمار فوق‌العاده است. او به این فکر می‌کند که استقلال احتمالا در فصل آینده نمی‌تواند چنین موفقیتی را تکرار کند و شاید با یک یا 2شکست تحت فشار قرار بگیرد، به همین دلیل رفتن در اوج را به‌عنوان یک راه فرار مطمئن در ذهنش درنظر گرفته است. البته مجیدی در دوران بازیگری هم چندبار استقلال را در موقعیت‌های حساس تنها گذاشت و سابقه نشان داده که اگر او دنبال پیاده‌کردن ایده‌های شخصی‌اش باشد، شاید منافع استقلال برایش چندان هم مهم نباشد.

  آجورلو منتظر تصمیم مجیدی
هم‌اکنون مدیرعامل استقلال در انتظار تصمیم مجیدی است. این مربی قبل از شروع فصل قراردادش را به‌مدت 3فصل با استقلال تمدید کرد ولی اگر تصمیم به جدایی بگیرد، مدیرعامل آبی‌ها سراغ گزینه‌های دیگر خواهد رفت. اولویت مدیرعامل استقلال حفظ مجیدی است ولی او قطعا نمی‌تواند از این موضوع مطمئن باشد. اگر فرهاد در نهایت تصمیم به خداحافظی بگیرد، جواد نکونام گزینه اول و آخر استقلال خواهد بود. هر‌چند مجری یک برنامه تلویزیونی گفته است که استقلال دارد با نظر نکونام بازیکن جذب می‌کند ولی تا به امروز هیچ مذاکره‌ای میان استقلال و نکونام صورت نگرفته و مدیران این باشگاه در انتظار تصمیم نهایی فرهاد هستند. در روزهای آینده اخبار درباره ادامه کار یا بقای مجیدی روشن‌تر خواهد شد اما تا آن روز فضا در دست شایعات باقی خواهد ماند. البته اوضاع طوری است که به‌نظر می‌آید آن نیمه داستان که می‌گوید مجیدی در حال ترک آبی‌هاست، پررنگ‌تر است.

   ژستد؛ نخستین جداشده استقلال
رودی ژستد، مهاجم فرانسوی استقلال که در ابتدای فصل با قراردادی 2ساله به این تیم پیوسته بود، از جمع آبی‌پوشان جدا شد. قرارداد فصل دوم ژستد مشروط به رضایت کادر فنی و باشگاه بود که کادر فنی در نامه‌ای عدم‌نیاز به این بازیکن را اعلام کرد تا ژستد نخستین جداشده استقلال برای فصل آینده باشد. این مهاجم در فصلی که گذشت تنها 2گل مقابل شهرخودروی مشهد و پرسپولیس به ثمر رساند و عملکرد قابل‌قبولی نداشت. البته گل او در دربی برگشت، از مهم‌ترین گل‌های این فصل استقلال بود که کمک کرد تا فاصله 6امتیازی آبی‌پوشان با این تیم در رقابت برای قهرمانی حفظ شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید