• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
سه شنبه 25 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16228
+
-

گرامیداشت روز جهانی تنوع زیستی

 22‌ماه مه مصادف با اول خرداد‌ماه از سوی سازمان ملل روز جهانی تنوع زیستی تعیین شده و شعار امسال این روز «گرامیداشت 25سال اقدام برای حفظ تنوع زیستی» انتخاب شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست، روز جهانی تنوع زیستی با هدف افزایش آگاهی عموم و بالا بردن سطح درک مردم نسبت به مسائل مربوط به تنوع زیستی، ارزش‌های آن و گام‌هایی که می‌تواند برای حفظ این گنجینه گرانقدر بردارند، به‌عنوان روز جهانی تنوع زیستی تعیین شده است.

 دبیرخانه کنوانسیون تنوع زیستی از کشورهای عضو درخواست کرده است تا در روز جهانی تنوع زیستی سال 2018میلادی (برابر با اول خرداد 1397)، بیست‌و‌پنجمین سالگرد اجرایی شدن کنوانسیون را گرامی بدارند.

شعار «گرامیداشت 25سال اقدام برای حفظ تنوع زیستی» و لوگوی آن با این هدف برگزیده شده است تا پیشرفت‌هایی را که در سطح ملی و جهانی در راستای دستیابی به اهداف تنوع زیستی به‌دست آمده است، پررنگ‌تر کند و از دوستداران و فعالان محیط‌زیست در سراسر جهان دعوت می‌کند تا با برنامه‌های متنوع به استقبال این رویداد ارزشمند رفته و اقداماتی را که از ابتدا تاکنون در راستای اهداف مذکور انجام گرفته است گرامی دارند.

کنوانسیون تنوع زیستی در ژوئن سال 1992امضا و در سال 1993برای کشورهای عضو لازم‌الاجرا شد، اعضای متعاهد به این کنوانسیون 196کشور است. این پیمان بین‌دولتی طیف وسیعی از موضوعات مربوط به تنوع زیستی را دربرمی‌گیرد و حفاظت از تنوع زیستی، استفاده پایدار از منابع و تسهیم عادلانه منافع اهداف سه‌گانه آن است.

این خبر را به اشتراک بگذارید