• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 25 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16222
+
-

معرفی آنلاین شناگاه‌های کشور

آلودگی
معرفی آنلاین شناگاه‌های کشور


مدیرکل دفتر بررسی آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست با اعلام این خبر که 3شناگاه در استان مازندران به‌دلیل آلودگی محرز و شدید تعطیل شدند، گفت: از این ‌پس شهروندان می‌توانند پیش از سفر به شهرهای ساحلی برای اینکه با خیال راحت تنی به آب بزنند، وضعیت کیفی شناگاه‌های کشور را بررسی کنند.

 ضیاءالدین الماسی در گفت‌وگو با فارس، درباره سالم‌سازی‌ شناگاه‌های شمال کشور تصریح کرد: امسال با شروع فصل گرما 150شناگاه در 7استان ساحلی کشور در شمال و جنوب (در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خوزستان و بوشهر) از لحاظ آلودگی پایش می‌شود و نتایج این پایش با پرچم‌گذاری مشخص خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح پرچم‌گذاری شناگاه‌ها با هدف آشنایی مردم با وضعیت این مراکز تفریحی از 4سال گذشته در سازمان حفاظت محیط‌زیست برنامه‌ریزی‌شده است، یادآور شد: عملیات اجرای پرچم‌گذاری شناگاه‌ها نیز از سال قبل آغاز شد.  شهروندان اگر به پورتال سازمان محیط‌زیست (https://www.doe.ir) و آدرس ذکر شده مراجعه کنند، وضعیت کیفی شناگاه‌ها به تفکیک استان مشخص‌شده و برای هر شناگاه 2رنگ درنظر گرفته شده است که بر این اساس پرچم آبی شناگاه فاقد آلودگی و سالم و پرچم زرد احتمال خطر آلودگی را نشان می‌دهد. شناگاه تعطیل هم به‌معنای آلودگی محرز و شدید است. هم‌اکنون 3شناگاه چاکسر، دریاسر و صاحبدلان در استان مازندران به‌دلیل آلودگی محرز و شدید تعطیل است.

در استان مازندران 52 شناگاه پایش شده‌اند که از این تعداد 35شناگاه پرچم آبی و 11 شناگاه پرچم زرد دریافت کردند، همچنین تعدادی از شناگاه‌ها مناسب تشخیص داده شدند. شناگاه‌هایی که پرچم زرد دریافت کرده‌اند در مجاورت رودخانه‌ها و محل ریزش پساب یا در مجاورت محل دپوی زباله‌ها قرار داشتند.
3شناگاه در استان گلستان نیز مورد پایش قرار گرفت که از این تعداد 2شناگاه پرچم آبی و یک شناگاه پرچم زرد دریافت کرده‌اند.



وضعیت شناگاه‌های جنوب کشور

از مجموع شناگاه‌های استان‌های جنوبی کشور 5شناگاه در استان هرمزگان پایش شده است که از این تعداد 2شناگاه پرچم آبی و 3شناگاه پرچم زرد دریافت کردند که آلودگی میکروبی کلیفرم گوارشی و آنتروکوک روده‌ای در آنها بیش‌ازحد مجاز بود.

در استان سیستان و بلوچستان نیز 5شناگاه مورد بررسی و پایش قرار گرفت که تمام آنها پرچم آبی دریافت کردند، اما شناگاه ساحل هفت‌تیر به‌علت ‌ نبود مدیریت پسماندها و پساب‌ها در شرایط نسبتا مناسب قرار داشت. در 2 استان خوزستان و بوشهر نیز امسال شناگاه‌ها مورد پایش قرار گرفته‌اند اما هنوز نتایج پایش هنوز در پورتال قابل‌مشاهده نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید