• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 10 خرداد 1401
کد مطلب : 162138
+
-

تبرئه یک بانکدار

چهره روز
تبرئه یک بانکدار

شعبه سوم دادگاه رسیدگی به جرایم اقتصادی، حکم برائت علی دیواندری، مدیرعامل پیشین بانک‌های ملت و پارسیان و رئیس سابق پژوهشکده پولی و بانکی را از همه اتهام‌های واردشده مبنی بر اخلال در نظام اقتصادی صادر کرد.
این سومین تبرئه یک مدیر اسبق بانکی در یک سال اخیر است. پیش از این سیداحمد عراقچی، معاون سابق ارزی بانک مرکزی و همچنین ولی الله سیف، رئیس‌کل اسبق بانک مرکزی هم از اتهامات وارد شده، تبرئه شده بودند. آنچه در این میان اهمیت دارد، توجه به ماهیت فعالیت بانکی است و نشان به همان نشان که سرانجام پس از خبرها، اتهام‌ها و شائبه‌های مطرح شده علیه افراد یاد شده، همگی از اتهام‌ها تبرئه شده‌اند. علی دیواندری، در طول زمان رسیدگی به پرونده‌اش سکوت کرد و کمترین حضور را در رسانه‌ها داشت و حتی حاضر شدن در لباس ویژه متهمان را هم تجربه کرد. اکنون که قوه قضاییه پس از رسیدگی‌های دقیق حکم به برائت داده، ضرورت ایجاب می‌کند تا وجهه این مدیر خوشنام نزد افکار عمومی هم تقویت شود تا اقتدار و استقلال در تصمیم‌گیری براساس قوانین و مقررات به بانکداران سالم بازگردد.
همانگونه که همه ساله از چهره‌های ماندگار بانکی تقدیر می‌شود، ضرورت ایجاب می‌کند تا در رسیدگی به اتهام‌ها و طرح آن در رسانه‌ها شفافیت بیشتری دنبال شود تا انگیزه‌های سیاسی باعث لکه‌دار شدن چهره‌ها و آبروی افراد نشود. اقدام قوه قضاییه در اعلام برائت‌ها به همان اندازه رسیدگی قاطع به فسادهای بزرگ، شایسته تحسین است. بی‌تردید روزی فرا خواهد رسید که ناگفته‌ها از آنچه بر دیواندری رفت، فاش شود و آن زمان مشخص می‌شود که او در این سال‌ها چه فشاری را تحمل کرد تا حکم برائت بگیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :