• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 9 خرداد 1401
کد مطلب : 162033
+
-

وزارت مستأجران

چهره روز
وزارت مستأجران

رستم قاسمی، وزیر راه‌ و شهرسازی، دیروز در نشست بررسی روند پیشرفت تأمین اراضی و اجرای طرح نهضت ملی مسکن، اشاره‌ای هم به مستأجران داشته که این روزها با فرا رسیدن دوره نقل‌ و انتقال مسکن، با فشارهای تورمی روبه‌رو هستند. 
قاسمی با بیان اینکه وزارت راه ‌و شهرسازی و مجموعه دولت برای ساخت واحدهای مسکونی اقشار کم‌درآمد مسئولیت دارد، اعلام کرد: هم‌اکنون، ۸میلیون خانوار مستأجر در کشور وجود دارد که باید برای این اقشار واحدهای مسکونی مناسب تولید و امکانی ایجاد شود تا طرح نهضت ملی مسکن در استان نیاز بخش عمده‌ای از متقاضیان را پاسخ بدهد. 
واقعیت این است که 8میلیون خانوار مستأجر در ایران جمعیتی در حدود 26.4میلیون نفر را شامل می‌شوند که از جمعیت بسیاری از کشورهای جهان بیشتر است و در ایران می‌توان برای آنها وزارت مستأجران دایر کرد؛ ازاین‌رو ورود وزیر راه ‌و شهرسازی به موضوع اجاره‌نشینان آن ‌هم فقط در حد اعلام تعداد خانوارها و حواله کردن گره‌گشایی از مشکل روزمره آنها به موفقیت نهضت ملی مسکن بسیار پایین‌تر از انتظاری است که این افراد از مجموعه وزارت راه‌ و شهرسازی دارند. 
در شرایط فعلی، معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه‌ و شهرسازی کاملا موضوع بازار اجاره و اجاره‌نشینان را به حاشیه برده و همزمان مشغول بودن مجموعه وزارت راه به نهضت ملی مسکن، این بازار را از دایره تمرکز وزیر راه نیز خارج کرده است، اما رئیس دولت بارها نسبت به این بازار هشدار داده و از مسئولان خواسته است برنامه‌های فوری و مؤثر برای رفع مشکلات مستأجران اجرا کنند. به‌نظر می‌رسد اگر وزیر راه ‌و شهرسازی و معاون مسکن و ساختمان ایشان، شخصا به چند دفتر مشاور املاک در یکی، دو محله پایین و متوسط شهر تهران مراجعه کرده و نسبت به تهیه یک آپارتمان استیجاری اقدام کنند، متوجه خواهند شد که نتیجه اقداماتشان در بازار اجاره «هیچ» بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید