• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 9 خرداد 1401
کد مطلب : 162030
+
-

سند موافقتنامه کریدور خلیج‌فارس - دریای سیاه

لازار کومان سکو، دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه در تهران با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار کرد.  به گزارش ایسنا، امیرعبداللهیان در این دیدار به ظرفیت‌های وسیع همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و این سازمان اشاره و از جمله توانمندی های ایران در حوزه های ترانزیت و انرژی را تبیین کرد.
 او همچنین به کنفرانس بین المللی «ایران و سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه: چشم اندازها برای همکاری» اشاره کرد و آن را به عنوان فرصتی مغتنم برای شناسایی زمینه‌های همکاری متقابل ایران و سازمان اقتصادی دریای سیاه قلمداد کرد.
 وزیر امور خارجه همچنین به نهایی شدن سند موافقتنامه کریدور بین المللی خلیج فارس-دریای سیاه اشاره و ابراز امیدواری کرد امضای این سند و اجرای کریدور مذکور منشا تحولات مثبت در همکاری های تجاری و ترانزیتی بین جمهوری اسلامی ایران و حوزه دریای سیاه گردد.
دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه نیز ایران را از فعال‌ترین «شرکای گفتگوی» سازمان برشمرد و اظهار اطمینان نمود در پرتو کنفرانس فردا، زمینه برای همکاری‌های گسترده‌تر و مستحکم تر فراهم گردد.
کنفرانس بین المللی  «ایران و سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه: چشم اندازها برای همکاری» روز دوشنبه 9‌خردادماه 1401 با حضور دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه، سفرای کشورهای عضو، نمایندگان سازمان ملل متحد، دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی اکو و مدیران ارشد بخش های دولتی و خصوصی کشور در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار می شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید