• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
دو شنبه 9 خرداد 1401
کد مطلب : 161995
+
-

ورود پردازنده‌های نسل 13اینتل در پاییز

اینتل روی پردازنده‌های نسل سیزدهم Core با نام Raptor Lake کار می‌کند که احتمالا تا 5ماه دیگر و زودتر از آنچه انتظار می‌رفت عرضه خواهد شد. آنگونه که گفته می‌شود، این پردازنده‌ها که بالاترین مدل محسوب می‌شوند، فرکانس 5.8گیگاهرتز را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.
به گزارش سایت تی-بیلی‌بیلی، همچنین به‌احتمال قوی، اینتل در کنار پردازنده‌های «رپتور لیک» از نسل بعدی پردازنده‌های سرور Sapphire Rapids هم رونمایی خواهد کرد.
اینتل روی 2سری از پردازنده‌ها (پردازنده‌های استاندارد و HEDT) تراشه‌های HEDT خانواده‌ای از چیپ‌های قدرتمند اینتل به‌حساب می‌آیند که در سرورها، دیتاسنترها و همچنین سایر بخش‌هایی که نیاز به قدرت بالا دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.
پردازنده‌های Raptor Lake-S اینتل هم مانند پردازنده‌های نسل 12 از رم‌های DDR5 و DDR4 پشتیبانی خواهند کرد. این ویژگی تراشه‌های اینتل را بالاتر از پردازنده‌های رایزن 7000AMD قرار می‌دهد، زیرا این خانواده تنها از رم‌های DDR5 پشتیبانی می‌کنند که هنوز قیمت بالایی دارند.
پردازنده‌های آینده اینتل همچنان طراحی هیبریدی خواهند داشت، یعنی هسته‌های قدرتمند P و کم‌مصرف E را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. همچنین این تراشه‌ها مبتنی بر لیتوگرافی Intel 7 خواهند بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید