• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 8 خرداد 1401
کد مطلب : 161933
+
-

با مردم/فرونشست آثار تاریخی واقعاً نگران‌کننده است

در بحبوحه مسائل اقتصادی و تحریم و سیاست و غیره نباید مسائل میراث فرهنگی و منابع طبیعی عادی انگاری شود. چرا هیچ اقدامی برای جلوگیری از فرونشست آثارتاریخی، پل‌ها و... نمی‌شود که همگی معضل بزرگی است. تقاضا می‌شود دلسوزان برای این موضوع چاره‌ای بیندیشند.
یوسفی از شیراز

سلام فرمانده نماد یکپارچگی دوستداران ولایت است
اجرای سرود سلام فرمانده نماد یکپارچگی دوستان ولایت بود که خار چشم دشمنان داخلی و خارجی شده است. من همراه 2 فرزند و همسرم از قزوین برای شرکت در این همایش شورآفرین به تهران آمدیم و بعد از برنامه هم به قزوین بازگشتیم. با وجود سختی مدیریت 2 فرزند کوچک ساعات بسیار خوشی را گذراندیم و از این پس با انرژی بیشتر برای رفع مشکلات کشور به درگاه احدیت دعا و استغاثه می‌کنیم.
محمدخانی از قزوین

پرداخت کرایه‌های اتوبوس در پردیس از توان مردم خارج است
با وجود اینکه اتوبوس‌های رفت‌وآمد از پردیس به تهران بسیار کم و اغلب اتوبوس‌ها فرسوده و کثیف است و حتی بهداشت اولیه در آنها رعایت نمی‌شود کرایه‌های اتوبوس‌ها به 8هزار تومان رسیده است که واقعا از توان مردم که اغلب اقشار کم‌درآمد هستند خارج است. بارها به شورای شهر و مسئولان شهرداری مراجعه کرده و تقاضا کرده‌ایم کمکی به مردم بشود و از رقم این کرایه‌ها کم کنند اما نتیجه‌ای نگرفته‌ایم.
جمعی از اهالی شهر جدید پردیس

پیامک
یارانه مشکلی از اقتصاد کشور و مردم حل نمی‌کند

خانواده 5 نفری ما 2میلیون تومان یارانه گرفتند که در یک نوبت خرید تمام شد. به‌عنوان شهروندی کم‌سواد و کارگر تأکید می‌کنم با همه اطلاعات کمی که دارم می‌دانم یارانه مشکلی از اقتصاد کشور ما حل نمی‌کند. اگر همین یارانه را از اول جای درست خرج می‌کردند نیازی به یارانه نبود. هنوز هم دیر نشده و می‌توان با برنامه‌ریزی اصولی یارانه را هدفمند و عادلانه کرد.
صباحی از تهران 

هنوز هم پرداخت یارانه و دهک‌بندی‌ها ناعادلانه است
به‌رغم همه اقداماتی که برای ساماندهی وضعیت پرداخت یارانه‌ها انجام شده است هنوز پرداخت‌ها سئوال برانگیز است. من بعد از ورود به سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها مشاهده کردم با دریافت حداقل حقوق و مستأجری در دهک هفتم قرار دادم اما همکارم که دو باب منزل مسکونی و خودروی شخصی دارد در دهک ششم قرار دارد. این چگونه شناسایی و دهک‌بندی است؟
شفیعی پور از یزد

جمع‌آوری خودروهای فرسوده متوقف شده است
عمر خودروهای فعلی در کلانشهرها حداکثر 10سال است، اما طبق قانون خودروهای بالای 25سال و 30سال را متوقف می‌کنند که آن هم از سال 1390متوقف شده و خودروهای آلاینده و فرسوده بسیاری در شهر تردد می‌کنند. تقاضا می‌شود سازمان محیط‌زیست و راهنمایی و رانندگی در این خصوص فکری کنند.
گلدوزیان از تهران 

پیام
برندگان قرعه کشی خودرو تا 2سال حق فروش نداشته باشند

اجرای عدالت در مقوله خودرو و قرعه‌کشی کار سختی است اما یقینا کوتاه کردن دست دلالان اولویت این موضوع است تا حق به حقدار برسد. اگر به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که برندگان قرعه‌کشی، حداقل تا2سال حق فروش آن را نداشته باشند، می‌توان مقدار زیادی جلوی دلالی خودرو در این بخش را گرفت. همیشه دلالان در کمین افرادی هستند که در قرعه‌کشی‌های خودرو برنده می‌شوند و می‌توان این مسیر را مسدود کرد.
 سلیمی از همدان

مالیات را از اقشار متوسط و کم درآمد نگیرند
با شرایط اقتصادی کنونی مالیات برای قشر متوسط حقوق‌بگیر و کاسب کمرشکن و برای فقرا غیرقابل پرداخت شده است. با کسادی بازار و گرانی بی‌رویه دخل و خرج‌ها جور نیست و مالیات بار مضاعفی برای اقشار یادشده است. مالیات را باید سرمایه‌داران و دارندگان املاک بدهند و این عادلانه و منطقی است.
ملانقی از تهران

مالیات عایدی بر سرمایه تصویب و اجرایی شود
درحالی‌که بسیاری از مالکان املاک و خودرو از افزایش ارزش دارایی خود سود کلان می‌برند، مانند مستأجران و قشر ضعیف از یارانه هم بهره‌مند می‌شوند. مجلس و سازمان امور مالیاتی هرچه زودتر برای برقراری عدالت طرح مالیات بر عایدی سرمایه را تصویب و اجرایی کنند.
نوربخش از کرج

این خبر را به اشتراک بگذارید