• یکشنبه 27 خرداد 1403
  • الأحَد 9 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 16
یکشنبه 8 خرداد 1401
کد مطلب : 161912
+
-

اصلاح فرایند رسیدگی به اعتراضات یارانه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره گلایه برخی از بازنشستگان که فرزند آنها دارای درآمد ‌ و یارانه معیشتی آنها حذف شده است، گفت:‌ بخش زیادی از این اعتراضات درست است، یا مثلاً کسانی که خودرو داشتند و به‌صورت قولنامه‌ای فروخته‌اند و یا براساس اطلاعات پلیس راهور هنوز ماشین به نام فرد قبلی است، ما اصل اعتراض را بر صحت می‌گذاریم و به آنها فرصت می‌دهیم سند به نام خریدار خودرو صادر کنند یا اینکه فرزند خانوار که بزرگ شده و خانواده مستقل تشکیل داده است، اما پرونده یارانه‌اش را جدا نکرده، خانوار جدید یارانه‌ای تشکیل دهد و مستقل شود تا بتوانیم به سرپرست خانوار یارانه معیشتی بدهیم.
عبدالملکی اضافه کرد: کسانی که فرزند بزرگ دارند و می‌خواهند پرونده یارانه‌ای خانوار آنها جدا شود و یا کسانی که با حساب شخصی خود کار اقتصادی انجام می‌دهند، باید حساب فردی از حساب تجاری آنها جدا شود، به‌عنوان‌مثال کسانی هستند که حساب کارپردازی اداره با شماره‌حساب فردی آنها انجام می‌شود. به آنها هم فرصت می‌دهیم شماره‌حساب شخصی خود را از حساب تجاری و اداری جدا کنند. 
او گفت: تعدادی از طلاب هستند که وجوه شرعی به حسابشان واریز می‌شود که آنها باید به دفتر مراجع تقلید ارجاع دهند، آنها هم باید حساب فردی خود را از حساب وجوه شرعی جدا کنند. اگر این اتفاقات بیفتد، اکثر این متقاضیان جزو 90درصد مردم قرار می‌گیرند و یارانه شامل حالشان می‌شود. عبدالملکی تأکید کرد: دولت نمی‌خواهد حتی یک نفر از 9دهک کم‌درآمد جامعه حقش ضایع شود و یارانه به‌حساب آنها واریز می‌شود؛ البته یارانه‌ای که فعلاً واریز علی‌الحساب است و اگر جزو 90درصد باشند بعداً قابل‌برداشت می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید