• یکشنبه 13 خرداد 1403
  • الأحَد 25 ذی القعده 1445
  • 2024 Jun 02
یکشنبه 8 خرداد 1401
کد مطلب : 161897
+
-

پشت خط زن/خداحافظی کاپیتان در ارومیه

جمشید حمیدی، کارشناس والیبال

هیأت والیبال آذربایجان‌غربی با مشورت بزرگان والیبال این شهر درنظر دارد یک‌بازی خداحافظی باشکوه برای سعید معروف برگزار کند. ارومی‌ها قصد دارند مقدمات دعوت از فنرباغچه ترکیه، تیم باشگاهی معروف را انجام دهند تا به ایران بیاید و مقابل تیم منتخب ایران بازی کند. قرار است در تیم ایرانی هم بازیکنان هم‌دوره سعید مثل شهرام محمودی، علیرضا نادی، فرهاد نظری‌افشار، فرهاد ظریف و... حضور داشته باشند. بزرگان والیبال ارومیه نظیر کارگرپیشه، پرتوی، محب و... از این طرح حمایت کرده‌اند. پیکانی‌ها در فینال جام باشگاه‌های آسیا از او تجلیل کردند اما گفته شد این بازی، بازی خداحافظی نبوده است.

تیم ملی و باقی قضایا
تیم ملی والیبال برای حضور در لیگ ملت‌ها به صربستان رفت تا بازی‌های دوستانه انجام دهد. انتظار از این تیم مشخص است. باید برای کسب نتیجه تلاش کرد اما عوامل شناخته‌شده رسانه‌ای که به هیچ احد‌الناسی رحم نمی‌کنند، به جای نشان دادن راه و داشتن رهنمود‌های فنی، ماله در دست گرفته‌اند تا نتایج بد احتمالی را پیشاپیش ماست‌مالی کنند. تیم ملی آسیب‌دیده دارد و مهره‌های کلیدی‌اش را به همراه ندارد و این مثل روز برای همه روشن است. با این حال مثل همیشه انتظار از تیم ملی، گرفتن نتیجه و انجام بازی‌های خوب است. اگر نتوانیم بازیگری و بازی‌خوانی و قوه تحلیل داشته باشیم، تن دادن به این همه هزینه و زمان چه فایده‌ای دارد؟ باید به داشته‌هایمان ایمان داشته باشیم. لهستان و ایتالیا با جمعیت کمتر توانسته‌اند، ما چرا نتوانیم؟

یک مربی ایتالیایی دیگر
تیم ملی والیبال زنان ایران بعد از برگزاری 2‌مسابقه در صربستان کم‌کم باید برای جام ملت‌های آسیا آماده شود. بازیکنان باتجربه تیم ملی می‌گویند اله، سر‌مربی ایتالیایی نکاتی را به آنها گفته که تا حالا نشنیده بودند. بگذریم؛ زمان مربیگری مایدا، مربی اسلونیایی هم به‌به‌ و چه‌چه زیاد بود اما امیدواریم با این همه استعداد اگر زور بردن چین و ژاپن و کره را نداریم، به جایی برسیم که بتوانیم از پس تایلند بربیاییم. درحالی‌که تا شروع مسابقات قهرمانی آسیا زمان زیادی نمانده، گفته می‌شود الساندرا، سرمربی تیم از فدراسیون خواسته است تا یک کمک‌مربی مرد ایتالیایی را به کادر فنی اضافه کند. خارجی‌ها برعکس ما ایرانی‌ها همواره هوای همدیگر را دارند، با این همه اگر بتوانند تیم ایران را به رده چهارم برسانند، جای تحسین و شکر دارد.

شهرام مربی می‌شود
سرمربی جدید تیم شهداب ‌یزد، شهرام محمودی، ستاره پیشین تیم ملی والیبال را برای دستیار اولی خود انتخاب کرده است. شهرام که به لحاظ تبدیل‌ کردن سوپرپاس‌های سعید معروف به امتیاز زبانزد بود، سال‌های گذشته 2بار در تیم منتخب باشگاه‌های آسیا جای گرفته بود ولی با سکوت از کنار والیبال گذشت. حضور او در کنار یک‌تیم باشگاهی می‌تواند سورپرایز جدیدی برای والیبال باشد. پیش‌تر علیرضا نادی، محمد محمدکاظم و فرهاد نظری‌افشار از ملی‌پوشان والیبال ایران لباس مربیگری بر تن کرده بودند. باید دید شهرام در این کسوت می‌ماند یا نه.

این خبر را به اشتراک بگذارید