• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 8 خرداد 1401
کد مطلب : 161866
+
-

آماربازی

34
شکست مقابل سپاهان، آمار خوب پرسپولیس در بازی‌های خانگی را خراب کرد و این تیم را حتی در این بخش هم زیر دست استقلال قرار داد. استقلال در بازی‌های خارج از خانه برتری مطلقی بر سایر رقبا دارد اما در جدول بازی‌های خانگی تا قبل از این هفته‌های آخر زیر دست پرسپولیس قرار داشت. اما شکست پرسپولیس مقابل سپاهان اگرچه در زمین بی‌طرف سیرجان اتفاق افتاد اما یک باخت خانگی برای سرخپوشان محسوب شد و این تیم را با یک باخت و 33امتیاز به رتبه دوم جدول فرستاد. استقلال بدون باخت خانگی و با 34امتیاز صدرنشین جدول بازی‌های خانگی است. پرسپولیس حتی اگر یک مساوی هم از سپاهان می‌گرفت با تفاضل گل بهتر نسبت به آبی‌ها همچنان صدرنشین این جدول بود.

33
اما در جدول بازی‌های خارج از خانه، صدرنشینی استقلال خیلی قاطعانه‌تر از سایر جدول‌ها است. استقلال طی 15میهمانی‌اش به 9برد و 6تساوی رسیده و صاحب 33امتیاز از بازی‌های خارج از خانه است. تیم دوم این جدول سپاهان است که 6امتیاز کمتر از استقلال دارد و البته هنوز یک بازی خارج از خانه برایش باقی مانده است. سپاهان طی 14میهمانی به 8برد، 3مساوی و 3باخت رسیده است. 3باخت این تیم در مصاف با ذوب‌آهن، استقلال و مس رفسنجان رخ داد. نکته جالب بازی‌های خارج از خانه، حضور پیکان در رتبه سوم است که با 24امتیاز بالاتر از فولاد و گل‌گهر و پرسپولیس و بقیه قرار دارد. پیکان که بازی‌های خارج از خانه‌اش به پایان رسیده طی 15مسابقه فقط یک‌بار شکست خورده است؛ آن هم با نتیجه 2بر صفر و مقابل پرسپولیس.

00
تنها تیم لیگ بیست‌ویکم که نتوانست خارج از خانه خودش به پیروزی برسد، تراکتور بود که تمام بردهایش در تبریز رقم خورد. تبریزی‌ها در 14میهمانی به 7مساوی و 7باخت رسیدند اما در جدول بازی‌های خارج از خانه فجرسپاسی با وجود 2پیروزی‌اش پایین‌تر از تراکتور قرار گرفت. فجر به‌جز این دو پیروزی فقط در یک بازی دیگر امتیاز گرفت و 12بازی خارج از خانه‌اش را باخت تا با 7امتیاز از میهمانی‌هایش و با تفاضل گل کمتر نسبت به تراکتور در رتبه آخر قرار بگیرد. البته تراکتور هنوز یک بازی خارج از خانه در مقابل نساجی دارد. در جدول بازی‌های خانگی هم فجرسپاسی و پدیده تیم‌هایی هستند که هیچ بردی در کارنامه ندارند. این دو تیم هر 2پیروزی این فصل‌شان را خارج از خانه به‌دست آورده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید