• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 7 خرداد 1401
کد مطلب : 161814
+
-

وزیر امورخارجه ایران در اجلاس داووس:

آمریکایی‌ها راه بازگشت به برجام‌را می‌دانند

داووس سوئیس این روزها، به سیاق هرساله، پذیرای مقام‌های بلندپایه کشورهای مختلف جهان برای حضور در پنجاه‌و‌دومین اجلاس سالانه مجمع جهانی اقتصاد است؛ اجلاسی که حضور وزیرامورخارجه در آن، فرصت مناسبی برای طرح دیدگاه‌های جمهوری‌اسلامی پیرامون ضرورت بهره‌مندی ایران از مزایای اقتصادی توافق برجام فراهم کرد. به‌گزارش همشهری، تشریح مواضع ایران در قبال آخرین وضعیت گفت‌وگوهای هسته‌ای جمهوری‌اسلامی و گروه 1+4 از مهم‌ترین بخش‌های گفت‌وگوی حسین امیرعبداللهیان با فرید زکریا طی یک پنل اختصاصی در داووس بود که رئیس دستگاه دیپلماسی تأکید کرد آنچه معیار قطعی ایران برای دستیابی به یک «توافق خوب» به‌حساب می‌آید، «نفع مردم ایران از مزایای کامل اقتصادی برجام» است.
امیرعبداللهیان درباره روند مذاکرات وین، اظهارات اخیر مقام‌های آمریکایی و همچنین طرح ادعاهایی درباره خروج نام سپاه‌پاسداران از فهرست ادعایی تروریستی (FTO) گفت: آنچه زمینه‌ساز کندی مذاکرات شده، موضوع‌هایی مانند دریافت تضمین‌های ضروری، اطمینان از مرتفع‌شدن اجزای فشار حداکثری و همچنین اطمینان از انتفاع کامل اقتصادی ایران است که طرف آمریکایی در ارائه پاسخ‌های لازم تعلل می‌کند.
وی با بیان اینکه نباید آنچه باقی مانده است را به یک موضوع تقلیل داد، افزود: بازگشت آمریکا به برجام یعنی اینکه وضعیت اقتصاد ایران مطابق تعهدهای برجامی طرف‌های مقابل، باید در فضای اقتصاد و تجارت جهانی طبیعی شده و چرخه انتفاع اقتصادی ایران کامل باشد. درباره FTO نیز این رژیم اسرائیل بود که به‌صورت هدفمند این موضوع را بزرگ‌‌نمایی کرد تا اصل گفت‌وگوها را به حاشیه ببرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید