• جمعه 4 خرداد 1403
  • الْجُمْعَة 16 ذی القعده 1445
  • 2024 May 24
چهار شنبه 4 خرداد 1401
کد مطلب : 161708
+
-

با مردم/افزایش 50درصدی مالیات بر سرقفلی باعث ورشکستگی کسبه می‌شود

سازمان مالیاتی با تغییر رویه مالیات بر سرقفلی و افزایش 50درصدی آن باعث فشار مضاعف بر کسبه و در نتیجه خروج نیروی کار از حوزه فعالیت می‌شود. مسئولان توجه کنند که در شرایط فعلی ورشکستگی کسبه باعث مشکلات مضاعف بیکاری خواهد شد.
رابعی از تهران 

حرمت بازنشسته‌ها حفظ شود
اینکه بعد از چندین‌ماه تبلیغات و بوق و کرنا مبنی بر 2برابر کردن حق عائله‌مندی و 3برابر کردن حق فرزندی بازنشستگان کشوری، حالا موقع پرداخت آن، اعلام کرده‌اند که منظور ما بازنشستگانی است که بعد از سال 1401ازدواج کنند و صاحب فرزند شوند، بی‌حرمتی است. بازنشستگان بیش از هر چیز نیازمند احترام هستند. حداقل اگر مزایا و حقوق را به‌موقع نمی‌دهید با گفتن برخی مطالب آنها را بی‌حرمت و مسخره نکنید.
بازنشسته از تهران 

برهم زنندگان نظم بیمارستان‌ها شناسایی و اعمال قانون شوند
مدتی است هر از چند گاهی خبری از بر هم خوردن نظم بیمارستان به‌دلیل درگیری اراذل و اوباش یا مراجعه کننده‌ای با مسئولان به گوش می‌رسد. بعضا هم کادر درمان ممکن است به این وضع دامن بزنند. مسئولان محترم چاره‌اندیشی جدی کنند و با برهم زنندگان نظم بیمارستان‌ها برخورد جدی کنند.
احمد بویری از اردستان

رقم هزینه‌های نوسازی به‌صورت شفاف اعلام شود
شهرداری به‌طور واضح اعلام کند که هزینه نوسازی امسال چقدر افزایش داشته تا شهروندان بتوانند سطح توقعات‌شان را با این بودجه‌ها تنظیم کنند.
سلیمی از تهران 

پیامک
دانش‌آموزان و دانشجویان در خرید کتاب صرفه جویی کنند

به‌عنوان فردی که با کاغذ سر و کار دارم توصیه‌ام این است که دانش‌آموزان و دانشجویان عضو کتابخانه‌ها باشند و کتاب‌های روز مربوط به دروس آنها در کتابخانه‌ها موجود باشد تا هر دانش‌آموزی یک بسته آموزشی که گاهی چندین کیلو کاغذ است نخرد و در مصرف این کالای استراتژیک صرفه‌جویی شود. این روزها کتاب‌ها و مجلات بسیاری می‌بینم که فقط خریداری شده‌اند و بعضا بند دور کتاب‌ها هنوز باز نشده است اما آنها را به حالت پوشال برش می‌دهند یا برای خمیر شدن زیر قیچی می‌روند. اصلا چرا کتاب‌هایی از این دست این میزان به وفور چاپ می‌شوند که خریداران آنها را کیلویی بفروشند؟ آیا نباید نظارتی بر روند استفاده از کاغذ باشد؟
احمدی از تهران 

برای استفاده از خدمات بیمه باید تا دم مرگ برویم
مدتی است که خودم رابیمه کرده‌ام و اکنون در 40سالگی توقع حمایت دارم اما مسئولان مربوطه می‌گویند فقط هزینه‌های 4نوع بیماری صعب‌العلاج را می‌پردازند. یعنی من جوان بایدتاپای مرگ بروم که بتوانم از خدمات بیمه استفاده کنم.
علیرضامهدی نژاد از دماوند

پرداخت بخشی از حقوق کارمندان را دچار مشکل کرده است
با توجه به چند صدایی در میزان افزایش حقوق‌ها احکام جدید کارمندان صادر نشده است و مدیران برای جلوگیری از بلاتکلیفی پرداخت‌هایی با درصدی افزایش درنظر گرفته‌اند. این روال مشکلات بسیاری ایجاد کرده است و به‌عنوان نمونه من نمی‌دانم سقفی که می‌توانم به کرایه خانه بیفزایم چقدر می‌تواند باشد آیا می‌توانیم به صاحبخانه بگوییم درصدی از کرایه را بگیرد تا تکلیف کارمندان روشن شود؟ چرا این همه ناهماهنگی در بدیهی‌ترین مسئله وجود دارد؟
اصلانی کارمند یک شرکت بیمه 

پیام
سیستم تهویه ایستگاه‌های مترو خاموش است

با توجه به ازدحام بسیار مسافران در خطوط مترو به‌خصوص در سوار وپیاده شدن، شمار زیاد دستفروشان که اکثرا ماسک هم نمی‌زنند، امکان انتقال بیماری‌های واگیر و ویروسی بسیار زیاد است. در این میان آلودگی هوا و کمبود اکسیژن هم به این موضوع دامن می‌زند. از مسئولان تقاضا می‌شود صرفه‌جویی در برق این مکان‌های شلوغ را از برنامه‌ریزی خود حذف کرده و نسبت به روشن کردن سیستم‌های تهویه مبادرت کنند.
پیمان از تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید