• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 3 خرداد 1401
کد مطلب : 161610
+
-

با مردم/بیش از نیمی از بازنشستگان با حقوق پارسال سر می‌کنند

اردیبهشت تمام شد و خبری از حقوق بازنشستگان نشد درحالی‌که من یکی از آن 65درصد جامعه بازنشستگانی هستم که حداقل‌بگیر هستم و حقوقم 3 میلیون و 900هزار تومان است. 2‌ماه سر کردن با حقوق سال گذشته برای من و خانوار 3 نفره‌ام باعث شده سوء‌تغذیه بگیریم تازه این در حالی است که ما اجاره خانه نداریم و من نمی‌دانم آن بازنشستگانی که اجاره‌خانه هم می‌دهند چه می‌کنند.
بقایی از مشهد 

اینترنتی شدن همه تاکسی‌ها به صلاح امنیت جامعه نیست
به تازگی اکثر تاکسی‌های تهران به جمع تاکسی‌های اینترنتی پیوسته‌اند و مسافران مجبور به استفاده از مسافرکش‌های شخصی در خیابان‌ها هستند. این موضوع از طرفی امنیت مسافران را به خطر می‌اندازد و از سوی دیگر چون نظارتی بر قیمت کرایه این قبیل مسافرکش‌ها نیست به ضرر مسافران تمام می‌شود.
الناز حقیقی از تهران

تاکسی‌های مسیر ونک به رسالت در اوج ساعت تردد نیستند
در اوج ساعات تردد که انبوهی از مسافران و شاغلان قصد بازگشت به خانه‌هایشان را دارند تاکسی‌های مسیر ونک به میدان رسالت ناپدید می‌شوند و چند تایی هم که کناری ایستاده‌اند فقط دربستی می‌روند آیا بهتر نیست یک ناظر دائمی در دو سوی خط باشد و بر عملکرد تاکسی‌ها نظارت کند. این وضعیت در مورد ون‌ها کمتر دیده می‌شود و آنها هر چند کم تعداد در ساعات اوج تردد در میدان ونک به سمت رسالت حضور دارند.
فهیمه سادات اصلانی از تهران 

پیامک
یارانه کاغذ را بازگردانند

اگر یارانه کاغذ بازنگردد همین میزان کتاب و مجلات هم دیگر چاپ نمی‌شوند و کلا چاپ کاغذی منسوخ خواهد شد. آیا این اتفاق با چشم‌انداز فرهنگی کشوری در حال توسعه مثل ما همخوانی دارد؟
آل‌عبایی از تهران 

قیمت تعمیرات وسایل برقی و خانگی نیازمند نظارت و کنترل 
فصل گرما و تابستان در پیش است و تعمیرات وسایل و دستگاه‌های برودتی ازجمله کولرها و یخچال‌ها و سرویس آنها امری اجتناب‌ناپذیر شده است، به‌خصوص با نوسانات و قطع و وصل‌های مکرر برق این قضیه بیشتر نمود خواهد یافت. در این میان برخی تعمیرکاران دستمزد تعمیرکاری یا تعویض قطعه را ده‌ها برابر کرده‌اند و از آنجا که اغلب به‌صورت سیار کار می‌کنند هر طور دلشان می‌خواهد عمل می‌کنند. شرایط سخت اقتصادی کنونی ایجاب می‌کند مسئولان فکری برای این موارد لازم و ضروری کنند.
محمود بلیغیان از اصفهان

ایستگاه متروی شوش جمعه‌ها به دوچرخه‌سواران اجازه ورود بدهد
ایستگاه متروی شوش متأسفانه حاشیه اضافه سطح شیب‌دار برای ورود و خروج مسافران دوچرخه‌سوار را فقط در ایام تعطیل دارد که آن هم مورد استفاده نیست. در واقع نه مدیریت ایستگاه از این فضا استفاده بهینه و مفید می‌کند و نه اجازه می‌دهند دوچرخه‌سواران حداقل در روز تعیین شده از آن استفاده کنند.بارها روز جمعه با دوچرخه قصد ورود به ایستگاه را داشته‌ام که اجازه داده نشده است درحالی‌که نام ایستگاه برای ورود با دوچرخه در روزهای جمعه ثبت شده است.
ابراهیم هادی از تهران

پیام
قاچاق سوخت با این همه کنترل چگونه ممکن است

هر روز خبرهایی از کشفیات قاچاق سوخت به گوش می‌رسد. سؤال این است که با توجه به قوانین سختگیرانه در این خصوص و کارت سوخت‌های مشخص چگونه قاچاق سوخت میسر است.
مطاعی از زاهدان

حفظ و حراست باغات و فضای سبز وظیفه‌ای عمومی است
در وضعیت بد اقتصادی کنونی چه‌بسا تأمین آب و کود و به‌کارگیری باغبان، ناظر و... سخت باشد اما حفظ و حراست از باغات و فضاهای سبز شهری و رسیدگی به آنها وظیفه‌ای همگانی است که اگر شهروندی دید به هر دلیلی از رسیدگی به این امور کوتاهی شده چنانچه از دستش برمی‌آید باید وارد عمل شده و اجازه ندهد شهر بی‌روح شود. به‌خصوص در شرایط آلودگی هوای کلانشهرها توجه به این مقوله بیشتر احساس می‌شود. قطعا در این شرایط باید با مسئولان همکاری و همراهی کرد و این جزو کمترین کارهایی است که می‌توان انجام داد.
شماعی از تهران 

بی‌توجهی به حجاب، تبعات زیانباری خواهد داشت
مدت‌هاست به موضوع حجاب آن‌گونه که باید توجه نمی‌شود و شل حجابی رو به فراگیر شدن است. در واقع نیاز است حجاب بیشتر مورد توجه قرار گیرد و با فرهنگسازی گسترده اسلامی شاهد اصلاح باشیم.
نوری از کرمانشاه

این خبر را به اشتراک بگذارید