• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 3 خرداد 1401
کد مطلب : 161565
+
-

بازگشت پپ

سیتی با یک کامبک قهرمان جزیره شد

بازگشت پپ

هفته پایانی لیگ برتر و سری‌آ دراماتیک نشد و معجزه‌ای رخ نداد. منچسترسیتی و میلان که صدرنشین هفته پایانی بودند، به بردن ادامه دادند و قهرمانی را تقدیم لیورپول و اینترمیلان نکردند. در لیگ برتر سابقه نداشته تیمی که در هفته پایانی صدرنشین است، قهرمان نشود. در جشن قهرمانی سیتی پس از هجوم هواداران به زمین، اتفاقات بدی افتاد؛ ازجمله تیر دروازه که شکست و مهم نبود و مهم‌تر اینکه برخی هواداران به دروازه‌بان حریف حمله کردند. رابین اولسن که پیش از بازی جای امیلیانو مارتینس مصدوم را گرفته بود، در دقیقه75 مقاومتش شکست و به‌این ترتیب سیتی به لطف گوندوغان تعویضی توانست ظرف 5دقیقه، 3‌گل به او بزند و باخت 2بر صفر را به پیروزی تبدیل کند. باشگاه منچستری قصد دارد هوادار خاطی را شناسایی و او را برای همیشه از ورود به ورزشگاه اتحاد محروم کند. این هفته‌های پایانی اتفاقات از این دست باز هم افتاد. سه‌شنبه‌شب رابرت بیگز، هوادار 30‌ساله ناتینگهام فارست به بیلی شارپ، کاپیتان شفیلد یونایتد حمله کرد و او را مورد ضرب و شتم قرار داد. ‌بیگز به 24‌هفته زندان محکوم شد. پاتریک ویرا، سرمربی کریستال پالاس هم پنجشنبه‌شب بعد از جشن بقای اورتون به یک‌فرد مهاجم در ورزشگاه گودیسون پارک لگد زد.

منچسترسیتی
    گواردیولا برای دومین‌بار با اختلاف یک‌امتیاز بالاتر از کلوپ قهرمان لیگ شد.
    پپ با این قهرمانی خودش را از مورینیو و ونگر که 3‌بار فاتح لیگ برتر با فرمت جدید شده‌اند، جدا کرد و در رده دوم پایین‌تر از فرگوسن (13جام) ایستاد.
    همچنین من‌سیتی هم با 6جام پایین‌تر از منچستریونایتد‌(13) در رده دوم قرار گرفت و خودش را از چلسی‌(5) جدا کرد.
    گواردیولا در لیگ برتر هرگز در هفته پایانی امتیازی از دست نداده است.
    پپ در سیزدهمین فصل مربیگری خود، برای دهمین‌بار در رقابت‌های لیگ، عنوان قهرمانی را به‌خود اختصاص داد؛ 3‌لالیگا، 3‌بوندس‌لیگا و 4‌لیگ برتر.
    آلیسون بکر و ادرسون، 2‌دروازه‌بان برزیلی لیورپول و سیتی با 20‌کلین‌شیت، مشترکا برنده دستکش طلا شدند.
    فرناندینیو آخرین بازی‌اش را در منچسترسیتی انجام داد و بین 2نیمه جایش را به زینچنکو داد. این برزیلی که از سال‌2013 به عضویت سیتی درآمد، کارنامه‌ای رؤیایی از خودش برجای گذاشت؛ 383‌بازی، 26‌گل، 33‌پاس‌گل، 5‌لیگ برتر، 6جام‌اتحادیه، یک‌جام حذفی و 2‌جام خیریه.

لیورپول
    یورگن کلوپ همه جام‌های ممکن را تنها یک‌بار برای لیورپول به ارمغان آورده. او نتوانست دومین بار لیگ برتر را ببرد. تنها شانس خلاصی از این طلسم، قهرمانی در فینال هفته آینده لیگ قهرمانان و عبور از سد رئال‌مادرید است.
    کلوپ حالا یکی از بدشانس‌‌ترین مربیان تاریخ فوتبال به‌حساب می‌آید؛ مربی‌ای که تیمش با 92‌امتیاز نتوانست قهرمان شود. پیش از این یک‌بار پلگرینی با رئال 96امتیاز آورد اما 3‌امتیاز از بارسای گواردیولا کمتر داشت و قهرمان لالیگا نشد. کلوپ در پایان لیگ جزیره گفت: «دوم‌شدن سرنوشت من است.»
    لیورپول از هفته پانزدهم در رده دوم بود اما توانست اختلاف 14امتیازی ماه ژانویه را به یک‌امتیاز کاهش دهد.
    بالاخره محمد صلاح در جریان مسابقه توانست برای لیورپول گل بزند. او پس از جام ملت‌های آفریقا افت محسوسی را تجربه کرد. فرعون لیورپول برای سومین‌بار کفش طلای بهترین گلزن لیگ برتر را به دست آورد اما این‌بار آن را با سون هیونگ مین شریک شد؛ هر دو با 23گل.
    فیلیپ کوتینیو در ۶‌مسابقه اخیر خود مقابل من‌سیتی، ۴‌گل به ثمر رسانده است. بازیکن اسبق لیورپول یک گل دیگر به سیتی زد اما این باعث نشد قهرمانی به باشگاه سابقش برسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید