• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
سه شنبه 3 خرداد 1401
کد مطلب : 161561
+
-

شب بیست و نهم

از لیگ برتر فوتبال ایران  2هفته باقی مانده که یکی از آنها  امشب برگزار می‌شود

هفته بیست‌ونهم رقابت‌های لیگ برتر ایران امشب برگزار می‌شود تا فقط یک هفته به پایان این مسابقات باقی بماند. رقابت‌های دو هفته پایانی کاملا همزمان شده و همه بازی‌های این هفته راس ساعت20 امشب آغاز خواهد شد. البته دو بازی اصفهان و اراک بازی‌هایی هستند که هیچ نقشی در رقابت صدرنشین‌ها و قعرنشین‌ها ندارند و می‌توانستند به شکل غیر همزمان برگزار شوند. اما سازمان لیگ این دو بازی را هم برای ساعت20 برنامه‌ریزی کرده است.

  آخرین خاکریز رکوردشکنی
یکی از مهم‌ترین بازی‌های امشب   قطعا جدال استقلال و مس رفسنجان خواهد بود. درست است که آبی‌ها قهرمانی خود را از 2هفته پیش قطعی کرده‌اند اما این تیم شدیدا به دنبال رکورد قهرمان بی‌شکست لیگ است و از آن طرف مس رفسنجان هم در رقابت برای کسب رتبه چهارم، نیاز شدیدی به امتیازات این بازی دارد. مس در اختلاف یک‌امتیازی با گل‌گهر و فولاد است و احتمالا اگر در این بازی برنده نشود شانس چهارم شدن را کاملا از دست می‌دهد. استقلال هم با توجه به اینکه هفته آخر با نفت مسجدسلیمان قعرنشین بازی دارد در این هفته آخرین بازی سختش را برگزار می‌کند و حفظ رکورد شکست‌ناپذیری مجیدی در گروی نباختن در این بازی است.

  خاطره تلخ پرسپولیس
پرسپولیس امشب با تیمی بازی دارد که در بازی رفت 2امتیاز حساس از سرخپوشان گرفت و آنها را در رقابت قهرمانی عقب انداخت. پدیده مشهد به استقلال و سپاهان 6امتیاز کامل را داده اما پرسپولیس را در مشهد با نتیجه 1-1 متوقف کرده است. تیم مشهدی در دور برگشت امتیازات بدی نگرفت اما آن امتیازات هم برای بقای این تیم کافی نبودند. آخرین شانس پدیده، بردن پرسپولیس و فولاد در دو بازی پایانی است. پرسپولیس هم در رقابت نزدیک نایب‌قهرمانی نیاز شدیدی به 3امتیاز این مسابقه دارد. یحیی امشب از محرومیت 4جلسه‌ای برمی‌گردد اما تیمش پاکدل و آقایی را به‌خاطر اخراج در بازی جنجالی تبریز در اختیار ندارد.

  فولاد-سپاهان؛ قلدرترین بازی هفته
این مسابقه هم روی رقابت نایب‌قهرمانی تاثیر می‌گذارد و هم روی رقابت 3تیم برای چهارم شدن. فولاد با شکست مقابل استقلال خودش را بد جوری به دردسر انداخت وگرنه الان تکلیف پله چهارم را روشن کرده بود. تیم نکونام برای بردن سپاهان کار خیلی سختی خواهد داشت چون زردها 13هفته است نباخته‌اند و به نظر می‌رسد تیم دیگری شده‌اند.

  گل‌گهر صدرنشین می‌شود؟!
سومین ضلع مثلثی که برای چهارم شدن می‌جنگد یعنی گل‌گهر امشب میهمان هوادار تهران خواهد بود. هوادار از هفته شانزدهم به بعد به تیمی شکست‌ناپذیر بدل شده بود اما در 3 هفته اخیر وا داده و 2بار شکست خورده است. تیم رضا عنایتی امیدی به رتبه‌های بالای جدول ندارد اما تیم قلعه‌نویی حریص امتیازات این بازی است. دستیار قلعه‌نویی دیروز مدعی شد اگر 7امتیاز گل‌گهر را برگردانند این تیم دوم می‌شود! احتمالا اگر امشب هوادار را ببرد استقلال را هم به زیر می‌کشد و صدرنشین لیگ می‌شود.

  جنگ سقوط؛ روز آخر شیرازی‌ها
با نتایجی که قعرنشین‌ها در هفته های اخیر گرفته‌اند احتمالا سند سقوط به نام پدیده و فجرسپاسی زده می‌شود و نفت مسجدسلیمان در لیگ می‌ماند. برای اینکه این اتفاق رخ ندهد فجر و پدیده نیاز به پیروزی دارند اما این تیم‌ها هفته‌های زیادی است به پیروزی نرسیده‌اند. فجرسپاسی امشب میهمان تراکتور است که بعد از جنجال‌های هفته قبل هوادارانش را در اختیار ندارد. بعید است بی‌تماشاگر بودن این بازی هم به کار شیرازی‌ها بیاید چون آنها در این فصل کلی بازی بی‌تماشاگر را با مساوی و باخت تمام کرده‌اند. فجرسپاسی دقیقا 23هفته است پیروز نشده است. رقیب این تیم یعنی نفت مسجدسلیمان امشب میزبان نفت آبادان است که در 7بازی اخیرش فقط 2امتیاز گرفته است. نفت مسجدسلیمان الان 3امتیاز بیشتر از فجر دارد و حتی اگر همین اختلاف را برای روز آخر حفظ کند قطعا بالاتر از این تیم می‌ایستد چون بازی رودررو را از شیرازی‌ها برده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید