• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 3 خرداد 1401
کد مطلب : 161525
+
-

زیر حلقه/فهرست سرمربی زیر سوال

افشین‌ رضاپور-کارشناس بسکتبال

فهرست سرمربی زیر سوال
سعید ارمغانی، سرمربی تیم ملی بسکتبال وارد ایران شد. او که در مجارستان اقامت دارد بعد از حکم سرمربیگری تیم ملی به ایران آمده است تا اردوهای این تیم را از هفته آینده شروع کند. تیم ملی 21بازیکن را به اردو فراخواند اما از زمان اعلام اسامی کادر فنی جدید تیم ملی، حواشی انتصابات جواد داوری رئیس فدراسیون بسکتبال کم نبودند. بیش از 10بازیکنی که در 6ماه گذشته به اردوهای تیم ملی فراخوانده می‌شدند، جایی در فهرست جدید نداشتند و فهرست ارمغانی با حضور بازیکنانی ازجمله محمد شهریان پوینت گارد نظم‌آوران سیرجان، زیرسؤال رفت. شهریان گفته اگر شکل ظاهری‌اش مانع دعوت شدن به تیم ملی است، حاضر است موهایش را آتش بزند!

جغرافیای مناسب با مجارستان
گفته می‌شود تیم ملی بسکتبال علاوه بر ایران در مجارستان هم اردو می‌زند. تیم ملی از 10تیر در رقابت‌های انتخابی جام جهانی مقابل قزاقستان و سوریه به میدان می‌رود و تا آن موقع چند اردوی تدارکاتی دارد. از سال1368 که ارمغانی در بسکتبال مجارستان جا افتاد تا سال1378 تیم‌های ملی و جوانان ایران چندبار به این کشور سفر کردند. دو سه بار هم تیم‌های مجاری به ایران آمدند. پس از آن با حضور مربیان صرب، مسافرت‌های تدارکاتی به صربستان تجربه‌ای نو برای ملی‌پوشان ایرانی شد. بازگشت ارمغانی امکان خلق موقعیت‌های اردویی در مجارستان را فراهم می‌کند، بنابراین شاید جغرافیای تدارکات ما دوباره تغییر کند.

اوضاع نابسامان باشگاه‌ها
تکلیف تعدادی از تیم‌های باشگاهی برای فصل بعد لیگ برتر بسکتبال نامعلوم است. بعد از اعلام انحلال تیم سپاهان، بازیکنان تیم اکسون از دست مسئولان باشگاه به فدراسیون شکایت برده‌اند. طبق حرف‌هایی که این بازیکنان در صفحات مجازی زده‌اند، اکسون فقط 10درصد مطالبات بازیکنان را پرداخت کرده است. گفته می‌شود تیم‌ها بدون تسویه حساب کامل، حق شرکت در بازی‌های فصل بعد را ندارند. به‌دنبال ناکامی مهرام در لیگ برتر، تیم لیگ‌یکی مهرام هم حذف شد تا انتقال باشگاه از تهران به قزوین سریع‌تر صورت بگیرد. از تیم شیمیدر نیز خبرهای خوبی به گوش نمی‌رسد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید