• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 2 خرداد 1401
کد مطلب : 161461
+
-

خبر های کوتاه/اولین قهرمانی تیم یک‌شبه


لایپزیش در فینال جام حذفی آلمان در غیاب بایرن و دورتموند که زودهنگام حذف شده بودند، قهرمان شد. دیدار این تیم مقابل فرایبورگ در وقت قانونی یک-یک تمام شد و این در حالی بود که لایپزیش تا دقیقه76 یک‌گل از حریف عقب بود و از دقیقه 57، با یک‌بازیکن کمتر بازی می‌کرد اما در ضربات پنالتی 4بر 2 به پیروزی رسید. انکونکو، ستاره پرمشتری این فصل لایپزیش در دقیقه 76‌ گل تساوی را وارد دروازه فرایبورگ کرد. این نخستین قهرمانی تاریخ این باشگاه آلمانی بود؛ باشگاهی که تنها 13سال قدمت دارد. این قهرمانی 2‌روز پس از سالگرد باشگاه به‌دست آمد. 


پایان دی‌ماریا در پاریس

پس از 7سال دی‌ماریا در شبی که یک‌گل هم به متز زد، آخرین بازی‌اش را برای پاری‌سن‌ژرمن انجام داد. او احتمالا فصل آینده به یوونتوس می‌رود و جای خود را در پاریس به دمبله می‌دهد. وینگر چپ پای سابق رئال‌مادرید و منچستر‌یونایتد در مجموع ۲۹۴‌بازی با پیراهن پی‌اس‌جی انجام داد و موفق به فتح ۱۸‌جام با پاری‌سن‌ژرمن شد؛ ۲۹۴‌بازی، ۹۱گل، ۱۱۱‌پاس‌گل، ۵ لیگ یک، 5‌جام‌حذفی، 4جام اتحادیه و 4سوپرجام.


دی‌بروینه کنار کریستیانو

دی‌بروینه نام خود را در کنار آنری و کریستیانو رونالدو در تاریخ لیگ برتر تثبیت کرد؛ بازیکنانی که بیش از یک‌بار جایزه بهترین بازیکن فصل لیگ برتر را دریافت کرده‌اند. هافبک من‌سیتی چهارمین بازیکنی است که بیش از یک‌بار این عنوان را از آن خود می‌کند؛ تیری آنری (۰۴-۲۰۰۳، ۰۶-۲۰۰۵)، کریس رونالدو (۰۷-۲۰۰۶، ۰۸-۲۰۰۷) و نمانیا ویدیچ (۰۹-۲۰۰۸، ۱۱-۲۰۱۰)، کوین د‌ی‌بروینه (۲۰-۲۰۱۹، ۲۲-۲۰۲۱). آمار دی‌بروینه در فصل ۲۲-۲۰۲۱؛ ۲۹‌بازی، ۱۵‌گل و ۷‌پاس‌گل.

این خبر را به اشتراک بگذارید