• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 1 خرداد 1401
کد مطلب : 161373
+
-

ادامه رایزنی‌های برجامی؛ اراده تهران - انفعال واشنگتن

حسین امیرعبداللهیان: جمهوری اسلامی ایران در رسیدن به توافق «قوی» و «پایدار» جدی است

دیپلماسی
ادامه رایزنی‌های برجامی؛ اراده تهران - انفعال واشنگتن

طی روزهای اخیر رایزنی‌ها برای ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 1+4 ادامه یافت و وزیر امورخارجه در گفت‌وگوی تلفنی با مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا از «حسن‌نیت» و «اراده» تهران برای دستیابی به توافق خوب در وین خبر داد.
به‌گزارش همشهری، حسین امیرعبداللهیان با بیان اینکه در سفر اخیر انریکه مورا، معاون مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا به تهران، ابتکارهایی مورد بررسی قرار گرفته است، بر جدی بودن جمهوری اسلامی ایران در رسیدن به توافق «قوی» و «پایدار» تأکید کرد.
جوزپ بورل نیز در این گفت‌وگو ضمن تأکید بر ابتکارات مطرح‌شده ازسوی جمهوری اسلامی ایران در طول مذاکرات وین، گفت: ما اکنون در مسیر جدید تداوم گفت‌وگو و تمرکز بر راه‌حل‌ها قرار داریم.
وی افزود: ما مصمم هستیم در تماس مستمر بین تهران و واشنگتن به‌منظور نزدیک کردن دیدگاه‌ها به تلاش خود ادامه دهیم و در رسیدن به نتیجه خوب امیدوار هستیم.
این درحالی‌است که به‌نظر می‌رسد «مذاکرات هسته‌ای» یکی از مهم‌ترین محورهای مورد بحث در جریان سفر امیرقطر به آلمان بوده‌است. برهمین اساس هم بود که شیخ تیم بن‌حمد آل‌ثانی در کنفرانس خبری مشترک با صدراعظم آلمان گفت که امیدوار است میان طرف‌های حاضر در پرونده مذاکرات هسته‌ای توافقی حاصل شود و قطر آماده مشارکت برای کمک به حل مسائل پیرامون این مذاکرات هسته‌ای است.
وی با بیان اینکه با اولاف شولتس درباره راه‌حل صلح‌آمیز پرونده هسته‌ای ایران گفت‌وگو کرده‌است، افزود: من و صدراعظم آلمان درباره اهمیت توافق ایران با کشورهای اروپایی و آمریکا گفت‌‌وگو کردیم. شولتس نیز در این نشست خبری، از ایران و دیگر طرف‌های حاضر در مذاکرات وین خواست فرصت توافق را از دست ندهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید