• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 1 خرداد 1401
کد مطلب : 161310
+
-

اطلس نبردهای تاریخ‌ساز


کتاب «اطلس نبردهای تاریخ‌ساز» کاری از مؤسسه «دورلینگ کیندرزلی» با ترجمه الهام شوشتری‌زاده را انتشارات سایان منتشر کرده است.
جنگ‌ها و نبردهایی که در خلال آنها رخ می‌‌دهند از دیرباز جزئی از تجربه انسانی بوده‌اند. وقتی همه راه‌های دیگر حل اختلاف به جایی نمی‌رسند، جنگیدن آخرین تیر ترکش ما می‌شود. گرچه نبردها هولناک و خونبارند و تاریخ نمی‌تواند آنها را نادیده بگیرد. کتاب حاضر قصه مهم‌ترین نبردهای تاریخ بشر را به تصویر می‌کشد، آن هم با وضوحی که پیش از این هرگز ندیده‌اید. فراز‌و‌فرود هر منازعه را فقط می‌شود در نقشه و در تصویری هوایی از میدان نبرد، به بهترین شیوه توضیح داد و بازنمایی کرد.
همه نبردهایی که در این کتاب آمده‌اند، هر یک به روش خود، سرنوشت‌ساز و تعیین‌کننده بوده‌اند. بعضی از آنها با جابه‌جایی مرزها یا پدید آوردن و نابود کردن ملت‌ها شکل نقشه جهان را تغییر داده‌اند. بعضی دیگر درون مرزهای یک سرزمین رخ داده‌اند و نمود لحظه‌های تحول‌آفرین جنگ‌های داخلی و انقلاب‌ها هستند.
دورلینگ کیندرزلی، مؤسسه‌ای انتشاراتی در بریتانیاست که به چاپ و نشر کتاب‌های مرجع برای کودکان و بزرگسالان به‌۵۱ زبان گوناگون می‌پردازد. این مؤسسه بخشی از بنیاد پنگوئن راندوم هاوس است که پیش‌تر از یکی‌شدن 2گروه پنگوئن و راندم هاوس شکل گرفته بود. این انتشارات در سال۱۹۷۴ گشایش یافته و گستره وسیعی از موضوعات را ازجمله سفر، هنر و صنایع‌دستی، کسب‌وکار، تاریخ، بازی، آشپزی، تاریخ طبیعی، و ... پوشش می‌دهد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید