• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
پنج شنبه 29 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 161154
+
-

بهترین فرصت برای بازدید از برج میلاد و موزه نقشه

به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی بازدید از چند مکان تفریحی و گردشگری متعلق به شهرداری تهران برای شهروندان تهرانی و علاقه‌مندان به تاریخ رایگان شده است. به گزارش همشهری، شهروندان تهرانی می‌توانند در روزها و ساعت‌های اعلام شده برای بازدید رایگان به این مراکز مراجعه کنند. بازدید رایگان از اماکن تفریحی و گردشگری متعلق به شهرداری تهران از روز چهارشنبه شروع شده و در برخی از اماکن تا روز سه‌شنبه هفته آینده ادامه دارد که برج میلاد تهران و موزه نقشه تهران در محله اقدسیه از جمله آنهاست.
بر این اساس، بازدید از برج میلاد به‌مدت ۴ روز رایگان است. عباس حیدری، مدیر عامل برج میلاد در این رابطه گفت: «بازدید از برج میلاد از روز شنبه تا سه‌شنبه سوم خرداد همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر از ساعت ۱۰ الی ۱۵ برای همه گردشگران و بازدیدکنندگان رایگان است. این موضوع شامل موزه مشاهیر ایران، گنبد آسمان و تماشای تهران از ارتفاع ۲۸۰‌متری می‌شود.»
از سوی دیگر، بازدید رایگان از «موزه نقشه» که قدیمی‌ترین نقشه تهران را دارد نیز از دیروز تا سوم خرداد و از ساعت 9صبح تا 18فراهم شده است. موزه نقشه تهران که در سال ۱۳۹۶ تاسیس شده، حدود ۸۰۰ نقشه باارزش از پایتخت و سایر شهرهای ایران را در گنجینه خود دارد. یکی از جذاب‌ترین نقشه‌های این موزه «نقشه عبدالغفار» به‌شمار می‌آید که به دستور ناصرالدین‌شاه در سال ۱۲۸۵ هجری تهیه شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید