• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 28 آذر 1396
کد مطلب : 1609
+
-

3 حکم قصاص به‌خاطر یک قتل

3نفر که به‌خاطر اختلاف 96میلیون تومانی با مردی، او را به طرز فجیعی به قتل رسانده بودند بعد از چندین دور محاکمه در دادگاه کیفری به قصاص محکوم شدند.

به گزارش همشهری، رسیدگی به این پرونده از روز 12آبان‌ماه سال92 با کشف جسد مردی در حوالی کرج آغاز شد. مقتول مرد ثروتمندی بود که از مدتی قبل با مرد آشپز دچار اختلاف شده بود. به همین دلیل مرد آشپز به‌عنوان تنها مظنون بازداشت شد و اعتراف کرد با همدستی راننده آشپزخانه اش و یکی از دوستان او مرتکب این جنایت شده است. او گفت: مدت‌ها بود که با مقتول بر سر 96میلیون تومان اختلاف داشتم تا اینکه  او را فریب دادم و به آشپزخانه ام کشاندم و 2همدستم او را به قتل رساندند.

در ادامه 2متهم دیگر نیز دستگیر شدند و به ارتکاب قتل اعتراف کردند. در جلسه محاکمه که مدتی قبل در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد هرچند متهم ردیف اول دست داشتن در قتل را انکار کرد اما 2همدستش گفتند او از آنها خواسته مرتکب قتل شوند. راننده آشپزخانه گفت: صاحب آشپزخانه گفته می‌خواهد مردی را گوشمالی بدهد. من و یکی از دوستانم هم قبول کردیم کمکش کنیم.  روز حادثه مقتول با فریب صاحب آشپزخانه وارد شد. ابتدا دوستم او را هل داد و روی زمین انداخت.

سپس من با ملاقه ضربه‌ای به سرش زدم اما صاحب آشپزخانه با ملاقه بزرگ‌تری چند ضربه دیگر به سرش زد. او طنابی دور گردن مقتول انداخت و کشید و سپس چاقویی آورد و آن را به دوستم داد و وادارش کرد تا ضربه‌ای به مقتول بزند. در ادامه دوستم جسد را با خودروی مقتول به نزدیکی پل کلاک برد. او بابت این کار به من 17 و به دوستم 20میلیون تومان دستمزد داد. سومین متهم نیز مدعی شد که مرد آشپز عامل اصلی جنایت است و وقتی به مقتول ضربه زده که او فوت شده بود.

هرچند تصمیم‌گیری در این‌ پرونده طولانی شد اما سرانجام قضات دادگاه رأی خود را اعلام کردند. براساس این رأی هر 3‌متهم به اتهام مشارکت در قتل عمدی به قصاص محکوم شدند. در این رأی آمده: اولیای دم برای قصاص هر 3‌محکوم مکلف به پرداخت 2دیه کامل به 3 محکوم  هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید