• یکشنبه 7 مرداد 1403
  • الأحَد 21 محرم 1446
  • 2024 Jul 28
سه شنبه 20 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160220
+
-

توضیح توانیر درباره قبض‌های علی‌الحساب برق

شرکت توانیر در واکنش به گزارش همشهری با عنوان «حاشیه‌سازی قبض‌های نجومی علی‌الحساب برق/ پاسخ عجیب ادارت برق به معترضان» که در مورخ 5 اردیبهشت‌ماه در صفحه اقتصادی روزنامه منتشر شده، توضیح داد. در متن توضیح این شرکت آمده است:
صورتحساب‌های برآوردی برق به‌منظور پیش‌آگاهی مشترکان از نحوه مصرف برق و مبلغ آن است. به‌نحوی که براساس تحلیل روند مصرف در بازه زمانی یک‌ماهه، ‌مشترک از میزان مصرف و قبض برق خود آگاه می‌شود. در‌حال حاضرخطای برآوردی کمتر از 10‌درصد است پیش‌بینی می‌شود با اصلاح مدل‌های کنونی خطای برآوردی کاهش یابد. 
صورت‌حساب‌های قطعی صادر شده مشترکان پس از قرائت حضوری صادر و ملاک نهایی، هزینه مصرفی مشترک خواهد بود. در صورت خطای احتمالی برآوردی،‌ براساس قرائت قطعی اصلاح خواهد شد. 
همه پرداخت‌های مشترکان بابت هزینه‌های برق مصرفی به‌عنوان مطالبات آنها منظور و با هزینه‌های قطعی مصرف برق پایاپا می‌شود. بنابراین، در صورتی‌که قبوض برآوردی در پایان دوره نیاز به اصلاح داشته باشد پرداختی آن‌ها به‌صورت کامل در نظر گرفته می‌شود.  
همان‌گونه که در متن خبر آمده است: بخشی از نگرانی مشترکان اختصاص به موجران و مستاجران در زمان جابجایی دارد که این مشترکان می‌تواند با مراجعه به اپلیکشن برق من و ابزارهای تعبیه شده در آن نسبت به خود اظهاری مصرف برق در هر زمان اقدام  و  با دریافت صورت‌حساب قطعی میان دوره اقدام کنند. 
در انتها تاکید می‌شود از هیچ مشترکی بابت بهای برق بیش از نرخ‌های مصوب مبلغی دریافت نخواهد شد. مشترکان در صورت اعتراض به قبض برق خود به اپلیکشن برق من مراجعه و اعتراض خود را ثبت کنند تا موضوع در اسرع وقت رسیدگی و نتیجه نهایی به مشترک اعلام شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید