• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 17 اسفند 1399
کد مطلب : 126087
+
-

صدور احکام جدید همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان تا چند روز آینده

پرداخت علی‌الحساب حقوق‌ها در اسفند

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از محاسبات مرحله دوم همسان‌سازی‌ حقوق‌ها و تدوین فرمول‌ها در کانون بازنشستگی خبر داد و گفت: در مردادماه جاری به پشتوانه ۳۲هزار میلیارد تومان وصول مطالبات از دولت، متناسب‌سازی‌ اجرا و احکام جدید صادر شد و پرداختی‌ها صورت گرفت. افزایش ما نسبت به اسفند۹۸ حدود ۴۹درصد بود. البته در مهرماه صندوق‌های بازنشستگی دیگر افزایش دوباره حقوق داشتند که اعتراضاتی را به‌دنبال داشت و فاصله ایجاد کرد و نیاز بود دوباره پیگیری کنیم تا متناسب‌سازی‌ مرحله دوم را انجام دهیم.
مصطفی سالاری ادامه داد: دیروز از مجلس پیگیر بودم و نتیجه این بود که با نظر مثبت دولت و مجلس ۹۰هزار میلیارد تومان در قالب بند «و» تبصره۲ بودجه۱۴۰۰ پرداخت شود که در صحن هم رأی گرفته که بابت رد دیون دولت به ماست. محاسبات مرحله دوم و تدوین فرمول‌ها در کانون بازنشستگی در جریان است تا طی چندروز آینده اعمال و مرحله دوم را اجرا کنیم.
سالاری افزود: اگر مقدمات طی چندروز آینده زمان ببرد، حتما علی‌الحساب پرداختی در اسفند بابت مرحله دوم داریم تا کارهای نرم‌افزاری و سایر اقدامات انجام شود و همه اینها ظرف چند روز انجام می‌شود.
وی اعلام کرد که تاریخ اجرا و احکام اول اسفند خواهد بود منتها علی‌الحساب است و ظرف چند روز آینده صدور احکام را انجام می‌دهیم.
سالاری درباره اینکه آیا بازنشستگان۹۹ شامل متناسب‌سازی‌ مرحله دوم می‌شوند؟ گفت: طبق فرمول، برای مرحله اول چون در سال۹۹ بودیم، کسانی که تا آخر سال۹۸ بازنشسته می‌شدند را شامل می‌شد اما در سال۱۴۰۰ بازنشستگان۹۹ هم مشمول مرحله دوم متناسب‌سازی‌ می‌شوند و دغدغه نداشته باشند.
سالاری در ادامه در پاسخ به اینکه چه میزان از اعتبار مصوب بابت رد دیون دولت به تامین اجتماعی مربوط به متناسب‌سازی‌ حقوق بازنشستگان است گفت: ۹۰هزار میلیارد
تومان بابت رد دیون و پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی به تصویب رسیده و از لحاظ مالی این امکان را فراهم می‌کند که بتوانیم بخشی از این اعتبار را برای همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان هزینه کنیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید