• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 27 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160955
+
-

یارانه علی‌الحساب


حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید: این وزارتخانه ظرف یک ماه همه اعتراض‌هایثبت شده در سامانه حمایت را بررسی خواهد کرد و بعد از تأیید اعتراض، این یارانه مسدود شده قابل‌برداشت خواهد بود.
به‌دنبال دستور رئیس‌جمهوری مبنی بر واریز اعتبار یارانه یک ماه به خانوارهایی که از فهرست یارانه حذف شده‌اند، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فهرست افراد معترض به حذف یارانه را برای کارسازی یارانه یک ماه در حساب بانکی سرپرستان خانوار به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارسالکرد.
البته پیش از دستور رئیس‌جمهوری نیز اعلام شده بود که مبلغ یارانه افرادی که مشمول تشخیص داده شوند محفوظ خواهد بود و پس از رسیدگی به اعتراض‌ها کل یارانه پرداخت شده در دوره جدید به‌حساب این افراد نیز واریز خواهد شد. فعلاً، پیرو دستور رئیس‌جمهور، آمار و کد ملی کسانی که تا فروردین امسال یارانه می‌گرفتند اما به جهت قرار گرفتن در دهک دهم یارانه ۳۰۰هزار تومانی آنها واریز نشده و اعتراض خود را ثبت کرده‌اند، احصا و به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارجاع شده و پس‌ازآن به‌تدریج، مبلغ یارانه یک ماه به‌حساب اغلب خانوارهای معترض واریز شده است.
البته بررسی فضای مجازی نشان می‌دهد همچنان برخی افراد معترض این یارانه را نگرفته‌اند که احتمالاً به‌واسطه اختلال بانکی بوده و باید منتظر کارسازی آن در حساب‌باشند. درمجموع این مبلغ تا قبل از بررسی اعتراض‌ها قابل‌برداشت نیست و فقط درصورت احراز شرایط خانوار برای دریافت یارانه قابل‌برداشت خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید