• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 19 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160062
+
-

منهای فوتبال/اربیل به ‌جای البحری

 با انصراف تیم والیبال البحری از جام باشگاه‌های آسیا، فدراسیون والیبال عراق تیم اربیل را جایگزین کرد. البحری به‌عنوان تیم اول عراق سهمیه حضور در جام را گرفته بود اما به‌دلیل مصدومیت چند بازیکن از حضور در این مسابقات انصراف داد. با درخواست فدراسیون عراق و موافقت کنفدراسیون آسیا تیم اربیل جایگزین البحری شد. عراق تیم دیگری هم در این رقابت‌ها دارد. چندی پیش بعد از انصراف نماینده ازبکستان، عراقی‌ها از کنفدراسیون خواستند تیم گاز جنوبی جایگزین این تیم شود. AVC هم به شرط پرداخت بدهی‌های عراق به این کنفدراسیون اجازه داد عراق با 2تیم در مسابقات حاضر شود. جام باشگاه‌های آسیا از 24 تا 30اردیبهشت در سالن 12هزار نفری ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.

مربی خارجی برای زنان؟ 
فدراسیون هندبال ایران به‌دنبال سرمربی خارجی برای تیم ملی زنان است؟ تیم ملی سال گذشته برای نخستین‌بار در جمع 4تیم اول مسابقات قهرمانی آسیا قرار گرفت و به مسابقات قهرمانی جهان صعود کرد. همین اتفاق فدراسیون را مجاب کرده است که نگاه ویژه‌ای به تیم زنان داشته باشد. فدراسیون درنظر دارد کادر فنی تیم ملی را تقویت کند و استخدام سرمربی خارجی زن را مطرح کرده اما به‌نظر نمی‌رسد این تصمیم خیلی جدی باشد. علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون به ایسنا گفته: «در حال رایزنی با گزینه‌های خارجی هستیم.» اما در این راه مشکلی وجود دارد. مربیان زن خارجی انگشت‌شمارند: «از 32تیم حاضر در مسابقات قهرمانی جهان فقط تیم هلند مربی زن داشت.» در این شرایط پاکدل و فدراسیونش ترجیح می‌دهند برنامه قبلی را در پیش بگیرند و از بین مربیان مرد یک نفر را به‌عنوان مدیر فنی تیم زنان انتخاب کنند. وقتی مربی مرد می‌تواند مدیرفنی تیم زنان باشد چرا فدراسیون مربی مرد خارجی برای تیم زنان استخدام نمی‌کند؟

استرالیا نخستین حریف دختران
تیم والیبال دختران ایران مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا را با بازی مقابل استرالیا آغاز می‌کند. چهاردهمین دوره مسابقات دختران زیر 18سال از 16 تا 23خرداد به میزبانی ناخون‌پاتوم تایلند برگزار می‌شود و ایران در گروه A با تیم‌های ازبکستان، تایلند، کره‌جنوبی و استرالیا هم‌بازی است. در گروه بعدی هم تیم‌های ژاپن، چین‌، چین‌تایپه، فیلیپین، هند و قزاقستان حضور دارند. نخستین بازی ایران ساعت9 صبح روز دوشنبه 16خرداد مقابل استرالیا برگزار می‌شود. شاگردان میترا شعبانیان فروردین در جام کورناکیا که در ایتالیا برگزار شد، به نایب‌قهرمانی رسیدند.

مهربان: کار کشتی سخت‌تر شد
ابراهیم مهربان، دبیر فدراسیون کشتی درباره تعویق بازی‌های آسیایی 2022هانگژو گفت: «ما طبق چرخه انتخابی تیم ملی پیش رفتیم و در حال آماده‌‌سازی 2تیم قدرتمند برای حضور در رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی بودیم. با به تعویق افتادن بازی‌های آسیایی طبق برنامه پیش می‌رویم و تمام تمرکزمان روی مسابقات جهانی صربستان خواهد بود. قطعا سال آینده شرایط برای کشتی سخت‌تر خواهد شد چرا که مسابقات جهانی 2023به‌عنوان رقابت‌های کسب سهمیه المپیک برای کادر فنی کشتی آزاد و فرنگی بسیار مهم است تا بتوانند حداکثر سهمیه‌ها را کسب کنند. تمام تمرکز فدراسیون روی این مسابقات و در ادامه، حضور موفق در المپیک 2024پاریس خواهد بود و قطعا المپیک اولویت بسیار بالاتری نسبت به بازی‌های آسیایی دارد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید