• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
شنبه 17 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159825
+
-

کلان‌پروژه‌ها حواسمان را از تکریم شهروندان پرت نکند

یادداشت
کلان‌پروژه‌ها حواسمان را از تکریم شهروندان پرت نکند

احمد صادقی؛ عضو شورای اسلامی شهر تهران

تعطیلات عید سعید فطر این فرصت را فراهم کرد که با خانواده، خواهر و برادرانم قرار بگذاریم تا هر کداممان وسایل شام و زیرانداز را برداریم و به یکی از پارک‌های نزدیک محله برویم و یک دورهمی خانوادگی داشته باشیم.
پارک بزرگ آزادگان که در منطقه ۱۵ و در جوار منطقه ۲۰ بود، انتخاب شد. شکر خدا مردم با دل خوش در هوای مطبوع بهاری در دل طبیعت، شبی را به تفریح مشغول بودند. وقت اذان مغرب برای نماز به مسجد بزرگ وسط پارک رفتیم. افراد زیادی برای نماز مراجعه کرده بودند که همگی با در بسته نمازخانه بوستان مواجه شدند. برای وضو به سرویس بهداشتی نزدیک مسجد مراجعه کردیم که متاسفانه بسیار شلوغ و کثیف بود و تنها فردی که لباس نیروهای شرکت خدماتی به تن داشت به‌ جای نظافت، تند و تند سیگار می‌کشید و از مراجعه‌کنندگان عیدی طلب می‌کرد.  حال مهم‌ترین سؤال اینجاست که ایجاد رضایت در بین شهروندان صرفا با پروژه‌های بزرگ به ‌دست می‌آید؟
اینکه تمام همت خود را صرف انجام کلان‌پروژه‌ها بکنیم و از پروژه‌های کوچک محلی غافل شویم، رضایت بیشتری در شهروندان ایجاد خواهد کرد؟ در تمامی مبانی و اصول شهرداری، تکریم مخاطبان و شهروندان جزو اصول اولیه به‌حساب می‌آید و لازم است تا نظارت دقیقی بر شیوه برخورد همکاران شهرداری با شهروندان تا پایین‌ترین سطوح صورت پذیرد و از طرف دیگر ارائه خدمات اولیه به شهروندان در تمامی بخش‌ها با دیدگاه تکریم و احترام به همشهریان باشد. جالب است بگویم که شب قبل هم به یکی از پارک‌های شمال تهران رفتم. محل کوچکی برای نمازخانه داشت که باز بود و سرویس بهداشتی تمیزی هم داشت. پس این سؤال برای بنده مطرح شد که چرا نباید اهالی جنوب شهر از کمترین امکانات که برای مدیریت شهری انجام آنها هزینه خاصی ندارد، بهره‌مند شود. آیا نمی‌شود مسجد پارک را در تمامی ساعات شبانه‌روز فعال نگه داشت؟ نظافت بوستان، روشنایی مناسب، اختصاص پارکینگ، سرویس بهداشتی تمیز و به اندازه، دکه‌ای برای خرید بعضی از مایحتاج‌های یک دورهمی در بوستان، نیروهای مودب و آموزش دیده برای تکریم شهروندان، حضور سازمان‌های مردمی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی، برپایی شب‌بازار‌هایی برای خرید، ایجاد اتاق‌های مادر و کودک و... همگی اینها پول زیادی نمی‌خواهد؛ اینها اراده، ابتکار و خلاقیت می‌خواهد تا شادی را کم‌هزینه به شهر برگردانیم.
ما نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر و در شهرداری تهران شبانه‌روزی در تلاش هستیم که کارهای بزرگی انجام دهیم و با برنامه‌ای دقیق به ‌دنبال این هستیم که در پایان 4سال مسئولیت نمایندگی مشکلات کلانشهر تهران را حل کنیم؛ اما باید در این مسیر حواسمان به نیازهای محلی، خواسته‌های به حق ولی کوچک شهروندان و مهم‌تر از همه تکریم شهروندان باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید