• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 10 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159608
+
-

نیازهای شهر از نگاه مدیران رسانه‌ها

شهردار تهران در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان در نشستی با مدیران مسئول رسانه‌ها گفت: تهران 7هزار و ۵۰۰دستگاه اتوبوس نیاز دارد ولی ما 2هزار و ۲۵۰اتوبوس تحویل گرفتیم؛ ۱۷۵دستگاه خریدیم، بخشی از آنها را بازیابی کردیم و مخازن را عوض کردیم. همچنین 3هزار و ۳۵۰اتوبوس اضافه کردیم که ۱۵۰درصد افزایش نسبت به گذشته نشان می‌دهد. او با اشاره به نقشه جامع حمل‌ونقل تهران برای سال۱۴۲۰ گفت: حمل‌ونقل تهران برای سال۱۴۲۰ یک نقشه راه دارد که متروی تهران در آن سال تکمیل شود و ۱۰میلیون مسافر را جابه‌جا کند. ما به لطف خدا این افق را می‌خواهیم در سال ۱۴۰۵ محقق کنیم. زاکانی با اشاره به اینکه در قرارگاه مسکن، شهرداری تهران نقش‌آفرین و بازیگر فعال است، اما خودش ساخت‌وساز نمی‌کند، گفت: ۱۸۰هزار واحد مسکونی را سالانه تعهد کردیم از طریق تسهیلات، مردم و نهادها بسازند تا مسکن استطاعت‌پذیر برای مردم داشته باشیم. شهردار تهران با اشاره به ۴۶هزار بافت سبز پیرامون تهران که قرار است تبدیل به تفرجگاه شود، گفت: هتل‌سازی‌ها قرار است در این بافت باشد. همچنین قرار است دستفروشان را در ۱۱۴پارک جانمایی کنیم و معلوم باشد مردم از کی می‌خرند و چه چیزی می‌خرند. ۵پارک فرامنطقه‌ای مخصوص بانوان داریم که به ۱۲پارک تبدیل می‌شوند.زاکانی درباره هجمه‌هایی که با عنوان دیوارکشی در پارک‌ها به راه افتاد، گفت: اصلا بحث جداسازی نبود. ما ۲۳۰۰پارک داریم. در محله‌ای که چندپارک دارد، یک پارک و اگر پارک بزرگی هست، یک بخشی از آن را برای مادر و کودک مناسب‌سازی می‌کنیم. وی تأکید کرد: شهرداری ۲.۵سال در تنش مالی بود و حتی برای پرداخت حقوق پرسنل، ۳ماه حقوق از بانک قرض گرفت، اما در 2هفته اول با تمهیدات انجام‌شده از تنش مالی درآمدیم و تا به امروز تنش مالی نداشته‌ایم. در این نشست صمیمانه، تعدادی از مدیران رسانه‌ها هم به بیان نظرات خود پرداختند که خلاصه‌ای از آنها را در ادامه می‌خوانید.  شهردار تهران همچنین در نشستی صمیمانه با تعدادی از اهالی شعر و ادب فارسی ازجمله مرتضی امیری‌اسفندقه(دستیار شهردار تهران در حوزه شعر و ادب پارسی)، غلامعلی حدادعادل، محمدعلی بهمنی، میلاد عرفان‌پور، علی موسوی‌گرمارودی، عبدالجبار کاکایی، علی انسانی و ناصر فیض دیدار و گفت‌وگو کرد.

  الیاس حضرتی، مدیرمسئول روزنامه اعتماد: شهرداری تهران به اندازه 7 یا 8وزارتخانه کار سخت، پیچیده و سنگینی دارد. امیدواریم که با کمک خداوند، شهرداری بتواند ماموریت خود را در ایجاد فضای خوب برای خدمات‌رسانی، رونق شهر، زیباسازی و آرامش آن  و شهری روان برای مردم انجام دهد. در شهرداری انبوهی از تجربیات مدیریتی وجود دارد. اگر خود را از کوچه‌های تنگ جناحی، حزبی و سیاسی بالا بکشیم، می‌بینیم همه دلسوز اصل نظام، رفع مشکلات ملت، اصل انقلاب اسلامی به‌عنوان بزرگ‌ترین پدیده قرن بیستم و بیست‌ویکم و معتقد به ولایت مقام معظم رهبری هستند و به‌دنبال حل مسائل هستیم. درخصوص بوستان‌ها آنچه منعکس شده اصل موضوع است. اینکه برای زنان پارک‌های اختصاصی می‌سازیم اتفاق خوبی است اما اینکه پارک‌ها را زنانه و مردانه کنیم، مطمئنا در ذهن شما وجود ندارد. ما آمادگی داریم در این زمینه به شهرداری کمک کنیم.
  علی متقیان، مدیرعامل خبرگزاری ایسنا: مگر امکان دارد پارک‌ها را زنانه و مردانه کنیم؟ این موضوع در فکر و تخیل چه ‌کسی می‌گنجد؟ یک‌نفر بی‌احتیاطی کرده و موضوع را بد بیان می‌کند و دشمن از این شرایط استفاده می‌کند.
  سیدافضل موسوی، مدیرمسئول روزنامه سازندگی: ما باید تبلیغ کنیم که از نظر دین ما جمع خانوادگی مورد تأکید است. در این راستا هیچ آفتی خانواده‌ها را در بوستان‌ها تهدید نخواهد کرد. در زمینه موتورسواران و معتادان نیز نیروی انتظامی باید کمک کند. اگر جداسازی صورت بگیرد تبلیغات سوء علیه ایران ایجاد خواهد شد.
  محمدامین ایمانجانی، مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان: باید کاملا تلاشی صورت بگیرد که دغدغه مدیران دهه۶۰ که خدمت به مردم بود در این دوره نیز نمود پیدا کند. فعالیت‌ها به اشتباه و به مرور از مساجد گرفته شد. با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، کل کار فرهنگی باید به مساجد برگردد.

این خبر را به اشتراک بگذارید