• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 10 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159552
+
-

اولین نشست هم‌اندیشی افزایش شبکه حمل‌ونقل زیرزمینی پایتخت برگزار شد

کمبود قطعات و سرقت تجهیزات؛ اصلی‌ترین مشکل مترو

اولین نشست هم‌اندیشی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با مسئولان و مدیران معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در شرکت بهره‌برداری متروی تهران برگزار شد. به گزارش همشهری، این نشست با هدف گسترش همکاری با محوریت امنیت شهرزیرزمینی برگزار و قرار شد تا جلساتی برای پیدا کردن راهکارهایی در جهت کنترل و ساماندهی دستفروشان، حضور کودکان کار و همچنین ممانعت از ورود آقایان به واگن بانوان برگزار شود.
در ابتدای این جلسه مهدی شایسته‌اصل، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه برخی از مهم‌ترین مشکلات و چالش‌های متروی تهران را برشمرد و کامران آزادی، قائم‌مقام عملیات این شرکت مهم‌ترین مشکل فعلی در این زمینه را سرقت و آسیب رساندن به تجهیزات مترو عنوان کرد.
سردارحسین رحیمی، فرمانده انتظامی پایتخت نیز از آماده‌باش کامل مأموران پلیس در راستای افزایش تأمین امنیت شهروندان در مترو خبر داد. نکته دیگر اینکه شایسته‌اصل از بهره‌برداری 7ایستگاه جدید مترو تا پایان سال گفت.

  258 کیلومتر طول کل خطوط متروی تهران است.
  143 ایستگاه در 7خط خدمت‌رسانی می‌کنند.
  7 ایستگاه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند.
  171 رام قطار در خطوط درون‌شهری مترو در حرکت هستند.
 2200 حرکت مسافری روزانه انجام می‌شود که ظرفیت جابه‌جایی 2میلیون مسافر را دارند.
  یک‌میلیون و 200هزار مسافر اکنون با مترو در تهران جابه‌جا می‌شوند.
 2000 مسافر روزانه با هر قطار درون‌شهری مترو جابه‌جا می‌شوند.
 3000 مسافر روزانه با هر قطار خط تهران- کرج جابه‌جا می‌شوند.
  ایمنی پله‌برقی‌ها، حضور کودکان کار و دستفروشان، ورود آقایان به واگن بانوان، خودکشی، کمبود نیروهای پلیس، لزوم تقویت یگان انتظامی مترو و تشکیل پلیس تخصصی، عدم‌تشکیل کامل یگان حفاظت براساس مصوبه سال1396، فرسوده بودن سیستم‌های نظارت تصویری و سرقت که بخشی از آن تنها به‌منظور ایجاد اختلال و آسیب زدن به سیستم انجام می‌شود، بخشی از مشکلات متروی تهران هستند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید