• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 10 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159539
+
-

از رکورد جدید چه خبر؟

کریستیانو رونالدو باز هم شورش را درآورد و عددهای تازه‌ای در تاریخ فوتبال ثبت کرد

از رکورد جدید چه خبر؟

خودتان را آماده کنید برای خواندن یک گزارش آماری خسته‌کننده دیگر درباره رکوردهای کریستیانو رونالدو، چراکه با هر بار گلزنی‌ این مهاجم 37‌ساله در هر مسابقه، یک‌سری آمار و عدد در تاریخ فوتبال تغییر می‌کند. کریستیانو مدت‌هاست رکوردهای خودش را می‌زند، چون رکورد شخص دیگری باقی نمانده که او نزده باشد.
    گلی که رونالدو در تساوی یک-یک به چلسی زد، سی‌ودومین گلش برای منچستر در این فصل در همه رقابت‌ها بود؛ گل شماره 141با پیراهن منچستریونایتد، گل شماره 101با پیراهن من‌یونایتد در لیگ برتر، هفدهمین گل این فصل در لیگ و هفتصدمین گل باشگاهی ستاره پرتغالی. او با این گل تعداد گل‌های عمرش را به عدد812رساند.
    صلاح با 22گل بهترین گلزن این فصل لیگ برتر است که 5‌گلش را از روی نقطه پنالتی زده؛ در برابر پنالدو که 3گل از 17گلش را پنالتی زده است. اگر یونایتد در بازی رفت و برگشت 5گل از محمد صلاح نمی‌خورد، الان سون، کریتسانو و صلاح با 17گل زده به همین ترتیب در صدر جدول گلزنان لیگ جزیره بودند.
    هیچ بازیکنی در این فصل به اندازه کریس رونالدو در برابر 5‌تیم بالای لیگ برتر گل نزده؛ کریس رونالدو (8گل) و مو صلاح، سادیو مانه، ژوتا و ادسون ادوارد (4گل). اگر منچستر به‌جای رتبه ششم در رتبه پنجم قرار داشت، این افتخار به صلاح می‌رسید و تعداد گل‌هایش به 5تیم بالای جدول به 9گل افزایش می‌یافت.
    هیچ بازیکنی در سن 37سالگی نتوانسته 17گل در یک‌فصل لیگ برتر به ثمر برساند. این در حالی است که هنوز 3‌بازی دیگر تا پایان فصل برای منچستر باقی مانده است.
    کریستیانو امسال 23‌گل برای منچستر به ثمر رسانده؛ ۲۲‌گل از این ۲۳‌گل یا باعث برد تیم شده یا باعث تساوی یا گل ابتدایی بازی بوده.
    اگر گل‌های رونالدو برای یونایتد در این فصل نبود، این تیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در گروه خود سوم می‌شد و صعود نمی‌کرد و در لیگ برتر در هفته35با تفاضل منفی 17گل و 39امتیاز در رده سیزدهم جای داشت، درحالی‌که با گل‌های او 55امتیاز دارد و ششم است.
    بدون احتساب تأثیرگذاری‌ مستقیم کریستیانو رونالدو روی گل‌های منچستریونایتد (۱۶‌گل و ۳‌پاس گل) در فصل جاری لیگ برتر، شیاطین سرخ فقط 10‌امتیاز از منطقه سقوط فاصله می‌گرفتند.
    عملکرد کریس زیرنظر رالف رانگنیک؛ 20‌بازی و 11‌گل.
    رونالدو فصل 07-2006را درحالی‌که 23‌سال داشت، با 23‌گل در منچستریونایتد به پایان رساند. او اکنون در فصلی که ۳۷‌ساله شده، بیست و سومین گل خود را به ثمر رساند.
    کریستیانو رونالدو نخستین بازیکن منچستریونایتد است که بعد از رابین فان‌پرسی در آوریل ۲۰۱۳، در ۵‌بازی متوالی در لیگ برتر گل می‌زند.
    آماری هم از داوید دخه‌آ بخوانید که در کنار رونالدو تنها کسی بود که اجازه نداد منچستر به منطقه سقوط نزدیک شود. دروازه‌بان اسپانیایی در فصل جاری ۱۲۱مهار داشته که تنها در فصل 19-2018مهارهای بیشتری (۱۲۲) را در طول یک فصل ثبت کرده. هنوز 3‌بازی دیگر در پیش است و با این مدافعان و هافبک‌ها و سبک فوتبال منچستر، سیوهای بیشتری در راه خواهد بود و دخه‌آ خواهد توانست رکورد خودش را بزند.

این خبر را به اشتراک بگذارید